Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ta me tusan, jag gjorde't!

Saturday, January 09, 2010

Ta me tusan, jag gjorde't!

Gav mig iväg alltså. Idag slog nog kallheten rekord. Fingrarna började värka så fort jag kom utanför dörren och inandningsluften frös till is så man knappt fick luft ner i lungorna. Men i väg kom jag.

70 minuter på crosstrainern blev det. I rejäl uppförsbacke lyckades jag ta mig 11 km. Hade tänkt byta efter ett tag, men det blir fullt illa kvickt. Tur jag var där i tid annars hade jag nog inte fått nån. Typiskt nog anlände jag samtidigt som ett gympaspass skulle starta och likaså var omklädningsrummet fullt när jag skulle hem. Stress! jag gillar inte en massa folk.

Sen åkte jag till Maxi och tänkte jag skulle tanka där med. Jag vet inte riktigt hur det är tänkt, men jag hittade då ingen infart från affären till macken, så jag körde vidare och lyckades faktiskt få tanken full på OKQ8 istället. Skönt att det är gjort och vet ni?! Jag fick dit den lilla sprinten också! Första gången! I rule!

På vägen hem såg jag nåt som fick mig att dra på smilbanden lite. När jag stod och väntade vid ett rödljus kikade jag upp mot fönstren på huset för att se om jag är den enda som fortfarande har julstjärna i fönstret. Endast ett fönster hade ljusstaken kvar. Över ljusstaken satt en handskriven lapp: Titta mamma! och sen en tjock pil ner på ljusstaken. Lite sött sådär tycker jag.

Nu, efter att ha intagit en OTROLIGT nyttig lunch på stekt tonfisk- och pujoröra med en klick creme bonjour schalottenlök och till det baby carrots, är det städtime som jag nog kombinerar med lite rykande hett köffe.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: