Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Stoppa Big Brother - nähädu!

Thursday, March 03, 2011

Stoppa Big Brother - nähädu!

Snubben Rickard som gick först ut ut Big Brother-huset vårdas på sjukhus. Hans mamma säger att han var helt normal innan och skyller allt på Big Brother och vill stoppa programmet. Jag skulle nog vilja våga mig på att säga att om någon får en psykos efter sju dagar (eller om det var mindre ändå) i ett hus fanns det nåt där innan. Jag menar sju dagar är ju ingenting. Människorna gör dessutom ett eget val att gå in i huset. Väl där har de det inte så jäkla illa. Huset är fint och lyxigt, de har fullt med folk att prata med och de får mat och sprit (det sista kanske inte hjälper vid psykisk instabilitet, men det höjer trevnaden för de stabila i alla fall). Visst det blir tråkigt i längden, men sju dagar som sagt.

Nu tror jag faktiskt inte programmet kommer lägga ner för att Rickards mamma vill det. Dock kan det ju bli så att de inte blir mer än en säsong eftersom två redan fått gå ut. Man får ju hoppas ingen mer bryter ihop för då är det säkert snart glömt. Vafan de har ju klarat sig tidigare säsonger.

Nuff said 'bout that. Jag hittade en flaska Kan Jang i kylen. Den gick ut i augusti men det kan väl inte vara nån fara? Jag har i alla fall dragit i mig två huttar. En igår och en idag på morgonen. Halsen börjar göra sig påmind igen och jag känner mig inte kry. Dock inte heller sjuk, så jag hoppas fortfarande kunna mota det. För nu har jag ju mer än nånsin inte tid att bli sjuker. Inte nu när jag har både nytt kost-och träningsprogram att följa. Nopesöri!

Och på tal om kostprogrammet. Jäklar i havet vad jag måste handla har jag insett. För att göra det lite enklare för mig själv och för att slippa stå och laga mat i flera timmar varje kväll tänker jag förbereda så mycket som möjligt inför veckan i helgen, men jag har ju typ noll av de ingredienser som jag behöver. Det blir till att storhandla och utav det har jag gjort en dejt med mamsen efter jobbet i morgon. Det blir IKEA (dåligt med mat där jag vet, men man måste ju roa sig lite också) och det blir Willys. Ska bli riktigt roligt att handla en massa nya smarriga saker så det ser jag verkligen fram emot.

I ettermäddah ska vi ha lite möte inför vårt nya arbete med konstaktsjuksköterskeskapet och vår kurator Elisabeth ska hålla lite utbildning om den psykosociala biten. Det ska bli intressant.

Image and video hosting by TinyPic

3 comments:

Björn said...

Jessica då, var hon också psykotisk sedan tidigare?

Det är klart att människor är olika sårbara inför att vara inne i Big Brother-huset. Det är ju en sjuk grej, det är inte normalt att leva sådär och därför är en psykos en helt normal reaktion.


Denna säsong av Big Brother är inte alls som de tidigare var. Det är mycket trasigare människor i år. Företaget som gör Big Brother vet att majoriteten, kanske alla människorna de väljer ut kommer att skadas av programmet. Men de kör på ändå bara för att få uppmärksamhet och tjäna så mycket pengar som möjligt.

Hannastacia said...

De behöver inte varit psykotiska sedan tidigare, men psykiskt labila absolut.

På vilket sätt är dessa människor trasigare än de tidigare år menar du? Människorna som ger sig in i huset har väl ett egenansvar? Att skylla allt på produktionen är larvigt. Idén med programmet är ju knappast nån hemlighet när man går in.

the CLOWNCUNT said...

Jag håller helt med dig där. En psykos kommer inte bara utan en påfrestande miljö, Det där har ju med svagt/starkt psyke och killen hade uppenbarligen svaga nerver.
Jessica samma sak. De pallar inte pressen.
Människor är så sjukt bekräftelsesökande idag att de lower their self into the gutter. om de sen inte pallar den pressen som krävs (när de inser att pressen är sjukt hög, de kommer att bli igenkända) så räcker det med att de får EN avsnäsning av någon i huset för att balla ur fullständigt.
BB är ju som Robinson, fast mycket enklare att ta sig ur.