Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Minns ni 28e februari för 25 år sen?

Tuesday, March 01, 2011

Minns ni 28e februari för 25 år sen?


Det gör inte jag för antagligen sov jag. Däremot minns jag morgonen den 1 mars för 25 år sen ganska väl. Jag var på mitt sjunde jordsnurr befann mig i pappas arbetsrum framför tv:n och skulle kolla på Gormorron Sverige (tror jag det var). Olof Plame var såklart ingen jag hade jättekoll på, men uppväxt i en Sosse-familj tyckte jag mig känna karl ganska bra och blev såklart upprörd och ledsen utan att riktigt fatta varför och spenderade dagen framför televisionen.

Lisbet Palme och Ingvar Carlsson är en idag övertygade om att det var Christer Pettersson som sköt den dåvarande stadsministern. Detta efter att Lisbet tror sig sett honom skjuta sin man. Lisbet blev serverad Christer på ett silverfat och pekade ut honom övertygad och jag förstår att Lisbet håller fast vid sin uppfattning... annars hade hon nog blitt galen så mycket spekulationer som varit kring mordet.

Jag tror faktiskt aldrig vi kommer att få veta. Jag HOPPAS att GWs dröm går i uppfyllelse och att mördaren kontaktar honom för en fika, men att mannen skulle åka fast finns inte. Inte efter att ha hållit sig undan i 25 år.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: