Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Det är vår!!!

Monday, March 14, 2011

Det är vår!!!

Vilken underbar kväll! Det är vår i luften. Dagen började i ren katastrof. Jag kom till jobbet och överöstes med problem på en gång. Men när dagen tickade på löste det sig ett efter ett och tillslut blev dagen riktigt rolig och bra. Dock hade jag redan införskaffat mig en huvudvärk som jag inte lyckas bli av med vad jag än gör. Men... det gör mig inte ett skit för jag har vårkänslor!

Efter jobbet kunde jag inte motstå en lång promenad i det underbara vädret. 6 grader varmt och superskön luft.. och så solen som tittar fram bakom molnen. Jag hade på mig ett par tunna brallor och jag frös inte ett skit. Helt perfekt! Tänk att den tunga vintern äntligen börjar ta slit. Det trodde jag ett tag att det aldrig skulle hända. Tänk vad lång den varit! Ända sen november har det i princip varit snö och kallt och jul känns som en hel evighet sen.

And then som news...

Cigg
Man ska nog tänka en gång till innan man köper smuggelcigg. Nu påstår polisen att piratciggen innehåller tungmetaller, arsenik och till och med musbajs. Problemet är väl att folk oftast inte vet när de köper smuggelcigaretter, men å andra sidan vet polisen inte heller hur pass farligt det är. Äckligt är det i alla fall. Och när vi ändå talar cigaretter... Man vet att rökning är direkt relaterat till en ökad risk för vissa cancersjukdomar så som lungcancer och blåscancer. Det har nu gått ca 20 år sedan man satte in hårdinsatser mot rökningen och antalet rökare har minskat drastiskt under dessa år. Men antalen cancerfall har inte minskat. Istället har sedan mitten av 1990-talet har antalet fall av lungcancer ökat med 41 procent. Och antalet blåscancer fall har inte heller följt statistiken rökare. Vad beror detta på?

Big Brother junkie
Sanna, som vart utröstad från Big Brother igår har tydligen blivit dömd för narkotikabrott 2006 efter att ha åkt dit på en toa på en krog med Stesolidtabletter på fickan. TV4 visste om detta och artikeln är helt vinklad för att peka på hur fel TV4 gjort som tog med en person med detta förflutet. Ok, ta en titt i huset. Jag vågar med säkerhet påstå att kanske hälften av som tagit amfetamin, kokain eller liknande på krogen och alla har de med säkerhet rökt på nån gång. Sanna kanske är den enda som haft oturen att åka dit, men gå ut på krogen i Stockholm runt Stureplan och titta er omkring. Surprice... det flödar av vitt pulver och tabletter. Sanna är långt ifrån unik.

Radioaktivt regn
Risken för det självlysande regnet är ett faktum i Japan. Experterna påstår att Japan försöker tysta ner faran och påstår att det kommer kunna bli Tjernobyl all over again och att det kan vara dödligt.. Tre reaktorer tros nu ha drabbats av härdsmälta. Svergie kommer kunna drabbas av partiklarna. Om ca två veckor kan de landa här, men experterna verkar inte direkt oroliga för att det ska ha nån inverkan på nånting. Ska vi vara oroliga?

Andreas gör slut med IDOL
Andreas Carlsson har beslutat lämna IDOLjuryn och får det att låta som om han tagit det svåraste beslutet i sitt liv. "Jag har bestämt mig för att min tid i IDOL är över. Det är ett enormt tufft beslut." skriver han i sin pressrelease. Han fortsätter med att: "Idol" har varit en "treårig kärleksaffär med svenska folket." Jag vet inte, men känner han så är det nog ett mycket klokt beslut. En kärleksaffär med ett tv-program låter inte sunt.

Nu ska jag ta med mig en artikel jag just läste på Newsmill ner i badet. Artikeln tar upp något jag känner att jag behöver ha en åsikt om eftersom det direkt påverkar mig, så jag återkommer till detta så fort jag funderat klart vad min ståndpunkt är.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: