Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Skatteåterbäring som kvittar

Tuesday, March 22, 2011

Skatteåterbäring som kvittar

Attt ta gympaskorna var ett smart drag. Det gick mycket bättre att gå trots att det gjorde ont. Men visst känns det bättre idag efter att ha haft en vilodag. Benen är inte heller lika svullna över tibialis. Idag tänkte jag ta ett lugnt pass på steppern och se hur det går. Inga hårda stötar och ganska snällt mot benen ändå.

Det har varit en härlig dag. Snön är faktiskt nästan borta och nu ligger bara lite svarta halvsmälta småhögar kvar. Lite till med värme och de är borta. Tyvärr har jag inte kunnat njuta av att det faktiskt varit 15 grader varmt. Dels för att jag varit instängd på jobbet, men också för att jag är så frusen att jag inte vet vad. Det började ju redan igår och idag har det inte varit bättre. Emellanåt känns det som jag inte har nån blodcirkulation överhuvud taget. Knepigt. Så här varmt har det ju inte varit på många långa månader och jag bara fryser.

Från och med idag kan man gå in på Skatteverket och kolla sin preliminära deklaration. Jag minns hur underbart det var när man pluggade och fick en massa tusenlappar tillbaka, men nu är det inte lika kul. Det är aldrig nåt drastiskt och inget man kan göra nåt direkt med. Och visst var det likadant denna gång. 960 kronor till plånboken. Trist, men man ska väl vara glad att man slipper betala tillbaka.

Nu är det dax att förbereda lite matlådor innan jag hoppar upp på steppern och provar mina ömmande ben.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: