Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Cavilon™ No Sting

Tuesday, March 08, 2011

Cavilon™ No Sting





Nu ska det göras gratisreklam så det skriker om det. Eftersom det kändes hopplöst att gå omkring med klorhexidindränkt fetvaddsförband och Hyrdokortisonsalva bara skulle ryka i alla handtvätt fick jag en snilleblixt och penslade på lite Cavilon.

3M™ Cavilon™ No Sting Barriärfilm är en alkoholfri vätska som när den appliceras på huden snabbt torkar och bildar en transparent skyddande film på huden. Filmen andas. Barriärfilmen skyddar huden mot urin, faeces, övriga kroppsvätskor, häftämnen och friktion.


Vi använder normalt Cavilon till våra stomipatienter som får besvär med huden under stomiplattan. När jag jobbat halva förmiddagen insåg jag att det var omöjligt att inte komma emot med handleden när jag jobbade och eftersom jag jobbar med kroppsvätskor kändes det heller inte så bra eftersom handsken inte räcker över området. Cavilonet funka ju suveränt. Det gör inte alls lika ont att komma emot och det känns heller inte lika exponerat. Jag tror banne mig att det röda lagt sig lite också.

Dock har faktiskt inte den ytliga smärtan varit den värsta under dagen utan värre har den invändiga smärtan varit. Det är som att nån slags nerv eller ledsmärta triggats av brännskadan och jag det smärtar förskräckligt i handleden när jag vrider den eller försöker greppa. Det är svårt att sätta ord på det men det känns mycket märkligt... och lite larvigt, för det må vara ilsket rött, men jag har hittills inte fått några riktiga blåsor, vilket gör att jag endast skulle klassa det som första gradens brännskada eller möjligen nånstans mellan första och andra. Jaja, det lär ju bara bli bättre nu i alla fall om jag inte åker på nån infektion efter att ha jobbat med skiten.

Hur som helst då. Använd Cavilon om ni bränner er!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: