Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Himlen är klarblå

Saturday, March 05, 2011

Himlen är klarblå

Det är en konstig variant på sjuka jag har. Den går fram och tillbaka som en jojo. Återigen vaknade jag i natt och kunde inte svälja. Vaknade sedan i morse och kände ingenting. Dock märktes det väl under morgonens löprunda att det inte stod rätt till. Jag sprang otroligt sakta, men hade svårt att hänga med i andningen från start. Så fort jag ökade lite fick jag kippa efter andan. Jag fick stanna flera gånger och gå för att komma ikapp med andningen. Jag försökte hålla det till kortisar så jag sprang nog i alla fall 5 av 7 km, men det kändes inte alls skönt eller effektivt.

När jag kom hem och fått i mig min bovetegröt kom energin tillbaka och sen dess har jag skurat kök och badrum och dammsugit hela lyan (med en skitbra dammsugare måste ju tilläggas, haha).

Det ser alldeles underbart ut ute. Termometern visar 8 grader i köket (i solen). Jag har planer på att ge mig iväg ut en sväng. Jag ska till Clabbe Os och köpa mig ett klockbatteri, jag behöver ögonbrynsfärg och sen måste jag komplettera med lite livsviktiga varor (som ägg och kyckling), jag glömde på Willys igår. Nu undrar jag... kan man sätta på sig solbrillor mitt i vintern? Är det bara jag som är så larvig varje år och tycker det känns otroligt fånigt första gångerna man har solbrillorna på? Jag vet inte varför jag tycker det, för ljuset är ju bra mycket jobbigare nu när snön speglar det redan vita ljuset än vad de är senare mot sommaren, men det är kombinationen solbrillor och vinter som jag inte får ihop.



Jag ska snabba på lite. Jag hatar att gå på stan när det är proppat med folk och även om jag vet precis vad jag ska ha skulle det ju inte skada om man hitta nåt annat skoj också.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: