Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Recension av dag 1

Monday, March 07, 2011

Recension av dag 1

Eller, ja, ni vet... dag 1 enligt kokboken. Jag har ju så smått ätit GI i några dagar nu och det är faktiskt jag knappt jag tror det är sant, men magen känns otroligt bra, Hela kroppen faktiskt. Kände mig inte alls svullen efter jobbet och jag läste nånstans att kolhydrater gör att kroppen samlar vätska så jag antar det stämde.

Jag har faktiskt förutom en sväng på eftermiddagen inte känt mig vare sig trött eller hungrig. Anledningen till svackan på eftermiddagen var att jag inte fick i mig mellis fören jag kom hem eftersom det rörde till sig lite på jobbet och då märktes det att kolhydraterna saknades. Jag tog en proteindrink med några nötter när jag kom hem och sen var jag tillbaka på banan igen.

Jag har för första gången i mitt liv smakar chevréost... eller fårost på svenska. Första smakbiten fick mig att grina illa. Det smakade inte alls som jag trodde det skulle göra. Jag hade väntat mig nåt mer i stil med fetaost, men så smakade det ju inte alls. Jag la några tunna tunna skivor på min kycklingsallad och tillsammans och lite smält vart det riktigt riktigt gott faktiskt. Roligt att testa nytt.

Jag är faktiskt förvånad att jag inte saknar brödet mer. Jag är ju och har alltid varit brödoman, men nu har jag inte ätit en enda bit bröd sedan i fredags och jag har knappt tänkt på det alls. Jag måste erkänna att jag vart lite sugen på frukosten när alla dukade upp med de smarriga frallorna från Hälls, men jag stod emot och min keso kändes bra mycket nyttigare och bättre för lilla maggen.

Jag gillar detta... de här med att ha en plan att följa. Det passar mig. Att fortsätta blir inga problem alls... jag menar jag har väl aldrig ätit så mycket god mat förr och funkar det för magen är det värt lite slit i köket och broccolisoppa på väggen.



Image and video hosting by TinyPic

No comments: