Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tjuvlyssnat part 2

Saturday, February 13, 2010

Tjuvlyssnat part 2

Jaha, dax för del två av Melodifestivalen ikväll då. Jag kommer sakna Dolph, som ju gjorde hela showen förra veckan. Mina gissningar efter tjyvlyssnat del ett var ju inte helt år fanders förra veckan, så jag kör en denna gången med.

Eric Saade - Den här deltävlingens Ola med otroligt Britneysound. Absolut en chans att gå vidare. Lite så där lagom catchy.

Andra Generationen & Dogge - Dogge, Dogge, Dogge. Det spelar ingen roll hur folkkär du blivit ch om du "är karamellen som får alla att må bra". Detta är inte bra och hör inte hemma i medlodifestivalen. Och du, Dogge, ge fan i att dissa min Dolph!

Anna Maria Espinosa - Vad är det med melodifestivlen och disneysoundtracks? Gäsp.

Highlights & MiSt - Dansbanssoundet lyser igenom alldeles för mycket, trots att det faktiskt låter schlager. Med en bra scenshow kanske denna kan ta sig till andra chansen.

Pauline - Fy, fruktansvärda röst och fruktansvärda låt. Nej, nej, nej. Var tvungen att avbryta innan klippet var slut.

Andreas Johnson - Å, jag avskyr denna karl. Hans utseende, hans röst, hans rörelser. Låter är skittråkig, men går säkert vidare bara för att den är allmän och det är Andreas som sjunger den... tyvärr.

Kalle Moraeus & Orsa Spelmän - Sånt här gillar ju Sverige nuförtin. Jag? not so much. Dessutom ser de otroligt gamla och tråkiga ut (åldersrasism javisst).

Hanna Lindblad - Ännu mer Britney och MTVsound. Detta är alldeles för modernt för att gå vidare.

Efter att ha hört alla bidrag skulle jag sammanfatta det att det blir ännu ett tävling där de sämsta tävlar mot de sämre. Eric Saade känns som en solklar finalist mot de andra, men i övrigt har jag ingen aning. Ni kan lyssna själva här.

Glöm för bövulen inte att TÄVLA nu!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: