Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Låtstöld?

Sunday, February 21, 2010

Låtstöld?

Japp, de små flickorna i Timoteijs lycka efter "skrällen" blev inte långvarig. De riskerar att bli diskade för låtstöld. Det är musikförläggaren Per Sonerud som anser att refrängen är en kopia av Sareks ”Vinterland” som han äger rättigheterna till och han verkar vansinnig:

- Jag kan ju inte gå med på det här gratis. Jag ska självklart ha pengar för det här. Och då pratar vi siffror mellan 100000 kronor och en miljon.
Per Sonerud fortsätter:
- Jag kommer att undersöka hur jag ska gå vidare juridiskt. Jag ska definitivt anmäla det här till Stim.

Jag håller faktiskt med honom efter att ha lyssnat på "Vinterland". Det vore ju lite väl slumpmässiga att de bara "råkar" komponera en likadan slinga.

Men vad händer om de diskas? Vem går till final då? Görs hela tävlingen om? Eftersom två går till andra chansen finns det ju ingen självklar runner up, eller?

Image and video hosting by TinyPic

No comments: