Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: And then another day comes to an end...

Tuesday, February 23, 2010

And then another day comes to an end...

Fy, jag gillar inte hur fort det går. från det att jag kommer hem tills det är dax för bingen känns som nån minut. Och vad har jag åstadkommit på denna minut? Inte direkt nåt. Jag har tvättat håret och gjort matlåda och mer har jag inte hunnit med. Blir minuterna kortare med åldern?

Onsdag imon då... även dagarna går fort. I morgon ska Susanne äntligen få en dag ledigt. Det är hon värd som hon sliter på mottagningen med samma sak varje dag. Undersköterskorna har ju inte lika mycket andra uppgifter som vi sköterskor och spenderar dagarna med att serva doktorerna på deras mottagningar. Det och så har de huvudansvaret för sköljen och förrådsbeställningar. Vi sköterskor varvar doktorsmottagningen med telefonrådgivningen, sköterskemottagningen och dessutom har vi alla egna patientgrupper att ta hand om. Lite mer variation. Anledningen att Susanne valt att vara ledig i mon är att hon återigen blitt mormor. Till en liten Ture som komplimenterar storasyster Alma perfekt. Har fått se kort på den lille och han är bara för ursöt med sin alldeles för lilla mössa som inte var gjord för en 4.2 kgs klump. Hoppas Susanne får en urmysig dag.

På torsdag åker Emma till Sälen med sina smågrabbar Linus och Rasmus. Hon är tuff Emma. Åka själv med två små grabbar sådär. Jag fattar inte hur hon gör det. Jobbar nästan heltid, skottar och fixar med ett helt hus och tar hand om grabbarna. Beundransvärt!

Det var mina favvokollegor det och jag... jag längtar efter fredag och att få träffa Bäjb. Har blivit glest mellan resorna senaste tiden. Väder, flyttbestyr och pengasparande ligger bakom. Och det blir en korthelg. Fredag kväll till söndag eftermiddag... om SJ ens släpper ner mig (oops, skulle ju inte nämna SJ). Men snart får vi vara tillsammans i hela två veckor!!!

Och på tal om det är det dax att bestämma när man vill ha semester nu också. Tänk va lätt det vore om man jobba nånstans där man hade industrisemester eller åtminstone alltid kunde ta när det var som bäst väder. Hos oss måste det ju alltid finnas personal som täcker och det tar lång tid att fixa inför semestrarna. Vi måste alltså bestämma oss nu. Det är så svårt... man har ju inte en aning om vad som händer i sommar nu... mitt i vinterkaoset. Några dagar till har jag på mig i alla fall.

Mot bingen nu... det känns ganska skönt, trots att kvällen varit kort. Jag känner mig inte helt i toppform.

Image and video hosting by TinyPic

1 comment:

Veronique said...

Just nu tävlar jag ut en ABTRONIC X2 på min blogg! Var med och tävla du också :)