Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Hjälp sökes

Wednesday, February 24, 2010

Hjälp sökes

Jag måste ta tag i att flytta bloggen till Wordpress. Det är så otroligt mycket man inte kan göra här i Blogger som man kan där. Mycket friare. Jag vill dock inte flytta den förens jag har en snygg layout och gud vet att Wordpress inte har några snygga färdiga att använda. Jag måste lära mig CSS. Min kunskaper i html må vara bristfärdiga, men i alla fall tillräckliga för att gå in och ändra i en redan färdig mall. Men CSS vet jag knappt vad det är, förutom att det ska va en simplare och mer formbarn variant än html. Dessutom verkar det inte som om jag kan ändra en färdig mall, utan måste bygga en egen. Fast det verkar konstigt så det kan man nog, bara jag läser lite mer noga. Jag har ju dock brist på tålamod som vi alla vet.

Jag har i alla fall importerat alla gamla inlägg, så ni kan gå in och tjuvkika på länken ovan. Var dock förberedda på att det ser förtaskigt ut, för jag har inte fixat nåt ännu.

Om någon snäll själ därute kan Wordpress eller CSS, och känner för att agera lite support, hör mer än gärna av er!!!



Image and video hosting by TinyPic

No comments: