Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tjejerna som inte behöver styrsystem

Tuesday, February 23, 2010

Tjejerna som inte behöver styrsystem

Det är svårt att hitta andra nyheter än de om vädret, tågen och OS just nu. Blä, jag vill inte höra mer om det. Fast vi får väl ändå säga grattis till silvret till tjejerna Charlotte Kalla och Anna Haag, även om jag inte har en susning om vilken sport de tog det i.

Lite ovanlig medaljbild... ser party ut!

Detta dock, fångade mitt intresse. Jag som är så fruktansvärt bilintresserad och så himla ofta sitter fast i bilköer (nårrå). Det är ett nytt system till Mercan F800 Style Concept. Ett strysystem som gör att bilen styr sig själv i hastigheter under 40 km/tim. Systemet gör att bilen känner av vägen och följer bilen framför. Jag kan nog tycka att detta verkar aningens riskabelt. Alla vet att folk i bilköer börjar syssla med annat och det är inte ovanligt med vinglande bilar framför. Men... systemet kräver att du har händerna på ratten. Det är nog bra för annars finns ju risken att man bärjar pyssla med annat och inte lägger märke till om man följer efter bilen framför ut i mätande fil eller nåt. Men... om man ändå måste hålla händerna på ratten och därmed inte kan pyssla med annat, kan man väl lika gärna göra resten med?

Image and video hosting by TinyPic

No comments: