Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Fatsoday

Tuesday, February 16, 2010

Fatsoday

Benämningen fettisdagen kan ha kommit av att man under den katolska tiden skulle äta mycket och fet mat före fastan. Nu har vi de allra flesta skippat fastan, men fettisbullen består.

Vi blev bjudna på semla på jobbet idag. Det blir vi varje år... och varje år tar jag en semla, fast jag vet att jag inte tycker det är direkt gott. En torr jäkla vit bulle, men grädde som jag egentligen hatar. Det enda som är gott är mandelmassan. Varför jag tar en vet jag inte. kanske för att jag försöker intala mig att det är gott, eller kanske för att jag påverkas av att alla andra säger att det är så gott. Jag vet faktiskt inte, men inte var det godare i år, än nåt annat år.

En semla innehåller 500 Kcal (Grädde: 130 kalorier. Mandelmassa: 200 kalorier. Bulle: 160 kalorier. Florsocker: 8 kalorier). Alltås nästan lika mycket som i en 100-grammare Marabouchoklad som är bra mycket godare. Å, vad jag önskar jag ätit chokladen i stället.

Idag blev jag kallad undernärd. Jag höll på att smälla av. Och sen blev jag förbannad. Det är inte roligare att bli kallad undernärd än att bli kallad tjock. Den som sa det menade inget illa, men det spelar ju ingen roll. Och jag är inte undernärd... jag ligger på ett hälsosamt BMI på 21,3. Det var nära jag drog ner byxorna och skakade min dallriga röv, haha, nårrå! Jag är bening, framförallt på överkroppen och det har mer med mitt skelett att göra, än med bristen på fett. Revben, höftben, nyklenben och andra ben med knölar står rakt ut och har alltid gjort. Klart de inte skulle synas lika mycket om de var mer beklädda med mer fett, men ett lager finns där och de står ut ändå. Dessutom går vi omkring i jäkla soppsäckkläder på sjukhuset. De är alldeles för stora och då ser man klart mindre ut. Jag, skjuter nu denna kommentar ifrån mig. Jag har ju dessutom dragit i mig en 500 kaloriers semla idag!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: