Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Midja-höft-kvoten

Saturday, February 27, 2010

Midja-höft-kvoten

Det är inte kilona det hänger på – utan kurvorna. Åsynen av en ”timglasformad” kvinnokropp ger män samma rus som alkohol och droger. Det hävdar forskare som studerat mäns hjärnor. Kvinnor faller för symmetriska och manliga anletsdrag och män för kvinnor med smal midja och bredare höfter. Forskare menar att det finns biologiska förklaringar till detta då midja-höft-kvoten till exempel är ett tecken på fertilitet, hälsa och förmågan att få friska avkommor.

Detta gillas... jag faller ju in under denna kategori. Dock tror jag inte bara det är midja-höft, utan bröst-midja-höft. Om teorin om fertilitet och förmåga till friska avkommor stämmer borde brösten också spela in. Här ligger jag i totalt underläge.

Nu förstår ni gott folk ska jag ge mig ut på min morgonpromenad. I plusgrader och takdropp. Lovely.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: