Du kan idag göra i princip allt via internetbanken, vilket ju är alldeles strålande. Jag minns faktiskt inte ens när jag var inne på ett bankkontor sist. Vad du dock inte kan göra är beställa ett ersättningskort. Ett helt sprojtans går urbra, men för att byta ut ditt gamla måste du först aktivera telefonbanken. Har du inte telefonbanken kommer du nämligen inte fram till personlig service och får prata med nån. Jag har anslutit mig till telefonbanken för länge länge sedan, men aldrig använt det och därför har jag ju såklart glömt koden. Så efter att ha genomgått en lång procedur med att aktivera den, kom jag äntligen fram till en telefonissa och fick beställa mitt nya kort. Dåligt Swedbank! och personalen håller med mig. Enligt både killen på teknisk support och tjejen på personlig service har de framfört detta till högre stående personer vid miljontals tillfällen, som av någon oförklarlig anledning inte gjort ett skit åt det.
Jaja, nu är kortet beställd och på väg. Perfekt!
No comments:
Post a Comment