Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: My first car

Monday, September 06, 2010

My first car

Image and video hosting by TinyPic

Jag blir ju inte mindre sugen på att köpa min Chevrolet Sparks när jag får höra att min kollega Eva varit på BIVA och provkört den i helgen. Hon sa att den var alldeles underbar att köra... till och med på motorväg, vilket ju kan vara lite si och så med mindre bilar. Fan, det suger i varenda köptarm i hela kroppen. Tyvärr, var det så att den fina gröna färgen på bilen kostade 4000 kronor extra. Ja, de vet hur de ska ta betalt minsann. Men så tänkte jag... om jag nu ändå ska spendera nästan 118 000 på en bil, så vad gör väl 4000 extra för att få prick det jag vill ha. Man får ju tre år räntefritt. Det skulle ju dessutom bli min allra första egna bil. Visst, jag hade en Fiat Uno S Turbo -84 en gång i tiden, men den var ju inte bara min och dessutom fallfärdig vid inköp. Nä, ska det va ska det va fint! Och vet ni... färgen heter Cocktail Green... hur perfekt är inte det?


Image and video hosting by TinyPic

No comments: