Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: All good things...

Saturday, September 04, 2010

All good things...

Idag vaknade jag upp och känner mig närmare nåt som kan kallas människa igen. Efter en dos nässpray är det mest lite slemmigt i halsen sådär som det är i slutet av en förkylning. Jag måste återigen propagera för NyQuil. Ni vet hur svårt det kan vara att sova under en förkylning. Man hostar och snorar och vaknar stup i ett... om man en somnar. Men med NyQuil innanför västen sover man genom hela natten oavsett hur förkyld man är. Det är ganska otroligt faktiskt. Självklart har detta effekt på hur snabbt man blir frisk. Får kroppen inte vila ut ordentligt kan det ju ta en evighet, men får man sova sig igenom nätterna hinner kroppen laga och återhämta sig. Dessutom blir förkylningen bra mycket drägligare om man slipper gå omkring som ett levande lik dessutom.

Det värsta just nu är mitt ansikte. Jag får alltid utbrott av finnar när jag blir förkyld och just nu ser jag ut som en pizzaface. Kylan i luften gör det inte bättre för huden är torr som fnöske och då blir det sår av skiten. Återfukta och åter återfukta och be att de försvinner snabbast ögat är min plan.

Ok... så jag avslutade mitt maraton i går kväll. Avsnitt 8 till 12 av sista säsongen av The Hills. Sista avsnittet var så himla sorgligt och jag VILL INTE att det ska vara slut!!!


Här kommer mina kommentarer till sista säsongen:

Lo och Scott fick ett bra slut så det behåller vi som det var. Vad som hände med Lo är ju dessutom inte direkt intressant eftersom det aldrig varit nån drama kring henne och hon bara haft nån slags biroll i serien.

Stephanies slut var också ganska bra. Jag hade dock velat sen henne ställa sin bror mot väggen på redit.

Historien med Mekaela och Allie fick aldrig nåt slut alls och jag hade nog velat se en riktig catfight mellan Allie och Kristen.

Audrina, tjejen som har samma blåsta ansiktsuttryck oavsett vad hon gör eller säger, och Justin skulle ju såklart ha fått varandra. Jag har ju alltid gillar bad boy Justin och i de här avsnitten verkade han ju faktiskt dessutom blitt vettig. Alla vet ju att Audrina vill ha honom egentligen och det var ju helt värdelöst att de byggde upp ens förväntningar för att hon sedan skulle avspisa honom så.

Heidi och Spencer... vart tog de vägen? Blev de så knäppa på riktigt att de inte kunde vara kvar i serien? Efter typ fem avsnitt såg man inte röken av dom mer. vad de skulle kunna göra är en spin-off som bara handlar om deras liv. Nu har de ju enligt pressen separerat, men ändå. Jag tror inte det dröjer innan vi kan läsa att Heidi sitter på mentalsjukhus och Spencer i på Alcatras för att ha haft i hjäl alla i sin närhet.

Sen har ju ju Kristin och Brody... ja, vad ska man säga. Det är lustigt hur de kan styra en till vad man ska tycka. När Kristin gjorde entré i serien hatade man henne rakt igenom. Hon var orsaken till allt trubbel mellan Lauren och Heidi och sen snodde hon Justin från Audrina, men sen helt plötsligt vart hon huvudpersonen och satt i ett helt annat dager. Kärlekshistorien mellan henne och Brody... oh my god. Om jag inte hade varit extremt kissnödig under scenen på Kristens avskedsfest, när Brody säger "Don't leave" med tårar rinnande ner för kinderna hade jag bölat som en bäbis. Men nu vet man ju inte riktigt vad som är sant och inte i denna jäkla serie. De säger hej då och sen får man se henne kliva ur bilen igen under eftertexten. Grrr, vad innebär detta??? Var allt en set-up? Hela deras story? Att hon skulle åka? eller åkte hon sen? Så mycket frågor, så lite svar!!!

Över huvudtaget vill man ju veta hur mycket som är sant i serien och hur mycket som är iscensatt. Replikerna kan ju bara inte vara inövade för är de det är detta de bästa skådisarna i världen.

Vad jag ska göra nu är leta rätt på avsnitten av Laguna Beach... föregångaren till The Hills, där vad jag förstår bakgrunden till alla smaskigheter lades.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: