Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Laddar för journalläsning

Tuesday, September 14, 2010

Laddar för journalläsning

Tisdag och min värsta dag på veckan. Fast jag känner mig både piggare och gladare än igår så denna tisdag kanske går mot strömmen av tisdagar.

Hösten börjar stressa mig... det är så mycket som ska måste bli klart. Jag har alltid haft den förmågan att jag skjuter saker på framtiden om det är långt kvar, vilket är fruktansvärt dumt eftersom alltid kommer som en chock sen hur lite tid det är kvar. Denna gång är det i.o.f.s inte helt mitt fel, för jag har väntat på journalkopior från olika landsting, men nu ligger det berg och väntar på mig. Pust... att läsa journaler är det absolut värsta jag vet. Det står så mycket onödigt i dom, men jag måste ju läsa allt för att inte missa något viktigt. Att läsa journaler har verkligen fått mig att tänka efter hur jag själv dokumenterar, så nåt positivt har det väl med sig ändå.

Det stora problemet egentligen är nog inte själva journalläsandet utan att jag alltid får göra det på eftermiddagarna. Då har jag varit uppe i sju och en halv timma och dessutom oftast haft en stressig mottagning på förmiddagen... inte de bästa av förutsättningar för att sätta sig och läsa en massa evighetstext i princip helt utan formatering (texten är anpassad att läsas i journalsystemet på datorn, men blir i princip bara löpande text i utskrift).

Men idag ska jag ta riktigt tag har jag bestämt. Alla kopior jag fått ska jag ta mig igenom om jag så ska stupa på kuppen!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: