Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Kelda Laga mat 4%

Tuesday, September 14, 2010

Kelda Laga mat 4%

Det är till att vara poppis hos Kelda. Och tacka f-n för det så mycket reklam som de fått för sina soppor genom min blogg. Och de är de ju värda med såklart (fjäsk).


Idag när jag kom hem låg en check från Arla foods (jag som inte handlat upp den första än) i brevlådan tillsammans med ett brev och recept. Det är nån ny matlagningsgrädde: Laga mat 4% de vill jag ska testa och visst ska jag det kära Arla. Receptet låter ju alldeles underbart gott. Tyvärr orkar jag inte gå till Ekersch just nu så det får vänta, men som sagt... jag ska absolut prova. Tack Kelda!

Svamppasta

300 g pasta

500 g blandsvamp

2 mask Arla® smör -& rapsolja

1 tsk salt

1 krm svartpeppar

1½ dl Kelda® Laga mat 4%

1 msk senap

½ dl hackad gräslök

Koka pastan enligt anvisning på förpackningen.
Stek 500 g svamp i bitar i smör-&rapsolja ca 5 min.
Salta och peppra.
Tillsätt 2 ½ dl Kelda® Laga mat 4% och 1 msk senap.
Koka ihop några min.
Blanda med kokt pasta och ½ dl hackad gräslök.

Image and video hosting by TinyPic

No comments: