Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: TV-licensskit!

Tuesday, August 24, 2010

TV-licensskit!

Alla hushåll som har tv-mottagare ska enligt lag betala radio- och tv-avgift. På så sätt är alla med och bidrar till radio och tv som är fri från kommersiell och politisk påverkan.

Jag har hittills under mitt liv i egen lägenhet inte betalat tv-licens en dag. Jag har inte gjort det för jag tycker inte jag sak behöva det. Jag bryr mig inte ett skvatt om att ha en kanal som är fri från kommersiell eller politisk påverkan. Jag kollar aldrig på SVT eller nåt annat som är reklamfritt. SVT är ju skit. Visst visar de en och annan bra film ibland, men då orkar jag inte kolla eftersom det aldrig är reklam. Kunde jag välja bort SVT från min ruta skulle jag göra det utan att tveka. Jag betalar ju inget för de kanaler jag kollar på så varför skulle jag för de jag inte kollar på? Helt ologiskt och vansinnigt.

Idag när jag kom hem stod en pejlarnisse utanför dörren. Eftersom jag inte fatta vem han var fören jag satt nyckeln i dörren var det svårt att neka till att jag var lägenhetsinnehavare. Innan jag visste ordet av hade han kryssat i att jag gick med på att jag hade en tv och att jag skulle börja betala från och med idag. Andfådd som en tok efter en powerwalk efter jobbet och skitskraj för att få en saftig bot sa jag ingenting utan skrev mållös under med min signatur. Så nu är jag alltså med tv-licens. Bajs också!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: