Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Jag vill också!

Tuesday, August 10, 2010

Jag vill också!

... fast kanske inte riktigt lika extremt. Jag pratar om äventyraren Ed Stafford som är den första som vandrat längs med hela Amazonfloden. Det tog honom 28 månader att avverka 650 mil.

Under vandringen genom djungeln blev han enligt egna beräkningar myggbiten cirka 50.000 gånger och stucken av hundratals getingar. Han mötte livsfarliga giftormar, anakondor, elektriska ålar och skorpioner. Han kastades i fängelse, anklagades två gånger för mord, jagades av indiangrupper med pilbågar. Men klarade sig. Helt otroligt.


Detta är såklart helt vansinnigt och ingenting en vettig människa skulle ge sig ut på, men jag skulle faktiskt göra nånting liknande. Mindre farligt, kanske lite lite kortare (hahah) och med mindre äckliga djur. Kanske i Sverige skulle passa mig bättre. Kanske skulle haka på om Gert och Aschberg ska vandra nåt mer mellan Ystad och Haparanda. Jag skulle nämligen aldrig få med min någon jag känner på nåt liknande tyvärr.

Jag får nog fortsätta drömma.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: