Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Bygga

Monday, August 23, 2010

Bygga

Sitter i soffan och är helt kaputt efter ytterligare ett superhårt och superbra träningspass. Nu är jag inne på tredje veckan med superflyt och det syns OCH känns i kroppen.

Jag har kört enligt följande schema i snart 3 veckor:

Måndag: bröst, axlar, mage, triceps
Armhävningar från boll 3 x 15Axellyft åt sidan 3 x 15 med 5 kgs hantlar (har inte tyngre tyvärr)
Hela situps 3 x 25
Dips 3 x 20
Plankan 3 x minst 60 sek

Tisdag: säte, ben, ländrygg
Utfall 3 x 15 på varje ben
Spark liggande på boll 3 x 12 på varje ben
Utfall åt sidan 3 x 15 på varje ben
Rumplyft på boll 3 x 20

Onsdag: vilodag
aktiv vila i form av långpromenad

Torsdag: rygg, armar, ben, mage
Jägarsitt 3 x 60 sek
Rygglyft på boll 3 x 20
Smala armhävningar 3 x 20
Situps på boll 2 x 20 raka + 2 x 20 snedaBicepscurl 3 x 20
Sneda plankan 2 x 60 sek

Fredag: samma som måndag

Lördag: Löpning
5 km innan frukost
60 minuter powerwalk eftermiddag

Söndag: Löpning
5 km innan frukost
60 minuter powerwalk eftermiddag

Alla styrkepass innefattar 10 minuter uppvärmning, pulshöjare mellan varje set och minst 15 minuter konditionsintervaller efteråt.

Som ni ser ganska hårt schema, men det funkar för nu och känns precis lagom för en kickstart på hösten.

Tänk va konstigt det är att man blir så sugen på nyttig mat när man tränat hårt. Kycklingbröst med ris, champinjoner och minimorötter var helt plötsligt det enda jag kunde tänka mig att äta ikväll. Vattnas i munnen bara av tanken på det. En pizza eller skräpmat skulle nog få mig att spy just nu. Konstigt när det bara för några veckor sedan var typ enda alternativet.

Nu undrar jag bara hur länge jag ska kunna behålla flytet. Jag trodde ju det var kört redan i lördags när jag kände mig så risig. Jag försöker proppa i mig protein, men jag tror jag behöver lite mer vitaminer och sånt också. Var förbi hälsokosten idag för att köpa Enaxin, men de var pust väck från hyllorna. De kan väl inte slutat med mitt mirakelmedel. De har säkert kommit på att det är farligt eller nåt. Jag hittade inget annat man inte var tvungen att käka 100 kapslar om dagen av så det fick va. Ska allt leta rätt på mitt Enaxin nånstans istället.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: