Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: New boss

Monday, August 30, 2010

New boss

Måndag morgon och det känns inte ens att det varit helg. Vart tog den vägen?

Det känns som att det blir mer och mer höst för varje dag som går. Det är bara 9 ynka grader ute och nästan helt svart. Gillas INTE! Jag är inte beredd att släppa taget om sommaren och värmen ännu.

Skärmhatt är bra i både regn och solsken kan jag konstatera efter lördagens golfrunda. jag spelade sämre än på fredagen och slutade på 58 eller 59, men det är fortfarande klart mycket bättre än innan. Utslagen är bra mycket bättre och puttarna med så jag antar det är kortspelet som förstör.

Även om det känns så kan jag inte beskylla denna måndag för att vara helt vanlig. Idag börjar nämligen min nya chef. Han gjorde premiär torsdag-fredag på våra utbildningsdagar, men idag är hans första arbetsdag. Jari kommer från akuten där han varit biträdande chef och jag är mycket spänd på vad han kommer kunna åstadkomma. Vi behöver onekligen någon som tar tag i saker och ting och jag hyser all förhoppning för denna man att han kan fixa och trixa lite.

Och på tal om nåt helt annat... TV4 stoppar SDs reklamfilm... har ni hört om det? En massa burkaklädda kvinnor som springer efter pensionärer är beskrivningen på filmen.



Jag kan tycka att det är lite konstigt av SD att de gör just en sån här film. Den är ju klart provocerande och det är ingen tvivel om budskapet. Filmen känns mer riktad till de som redan utan filmen kommer rösta på dem. De SD skulle försöka komma åt är ju de smygrasister som inte är helt säkra på sin sak. De som inte riktigt erkänner sina åsikter. Dem kommer de nog inte åt genom denna film. Anyways... Jag tycker TV4 gjort helt rätt i sitt beslut.

Nä, nu hoppar jag iväg till jobbet dårå.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: