Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: At the carwash

Friday, August 06, 2010

At the carwash

Efter att jag sprungit och Bäjb sovit och skjutsat syster att hämta sin bil kom Otto över och rakade skägget. Han hade en plan... ett mission... han ville tvätta sin veteranbil... sin Mondeo. Vi drog till st1 och Otto slet under ledning av Bäjb.

När vi kom till momentet dammsugning gjorde Bäjb några fynd under stolarna i förarsätet. Nån gammal mosbricka för att ge ett exempel, men det mest häpnandsväckande fyndet gjorde Otto själv i förvaringsutrymmet mellan sätena fram. En, vad som en gång varit en halv gurka. Nu var den gul, mjuk och rinnig och luktade fruktansvärt illa. Mina frågor är: Vem äter gurka i bilen? och vem lägger kvar resterande gurka i bilen?


Bilen blev fin i alla fall. Under tiden hade jag sprungit runt och tagit kort på mig själv. Detta mest för att hålla mig varm för jag frös... Fy, vad jag hatar att frysa... men det är ju vad man har framför sig nu. Höst och sedan vinter.

Ser nedan... detta är vad som måste göras nu när semestern är över. Avfettning. Alldeles för mycket fetmat och godis har satt sina sår och från och med måndag ska skiten bort igen. Dessutom har jag tappat i princip alla muskler känns det som. Jag har varit duktig och sprungit och gått nästan varje dag, men någon muskelträning har det inte blivit. Känner mig svagare i kroppen och den känslar gillas inte. Det märks när jag springer med att jag inte har samma flyt eller energi. Ska fila på en plan inför hösten när jag kommer hem. Till att börja med ska nytt träningskort köpas. Förhoppningsvis kommer inte gymmet vara lika fullt nu när Friskis öppnar ytterligare en lokal i stan.


Klockan börjar närma sig 11.00. Jag håller på med tvätten för fullt och Bäjb håller på att göra sig i ordning för att åka och kolla på golfklubbor han hittat på Blocket. För 2500 säljs ett helt set inklusive allt och han tar med sig Potty för att kontrollera om det är nåt att ha. Sen antar jag att vi måste åka och testa dom med. Latesch!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: