Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vinterbonat åt Rolle

Friday, November 05, 2010

Vinterbonat åt Rolle

Det var fullt med folk på kyrkogården när vi kom. Redan i dag fredag, fast det inte är förens i morgon det är Alla Helgons dag. Visst är det fint på kyrkogårdar även på sommaren med alla blommor och sånt, men det är nåt visst med alla lyktor som lyser på en mörk kyrkogård. Det känns på nåt sätt mer ombonat.


Det är allt för sällan jag kommer iväg till Rolles grav eftersom den är i Kumla. Nu vet jag ju att det egentligen inte spelar så stor roll eftersom han inte är det ändå, men det känns lite tråkigt. Jag har dock mitt kort i bokhyllan som jag pratar med då och då och det går inte en dag utan att jag tittar på det och tänker på honom.

Men idag kom jag i alla fall dit, tack vare att mamsen åkte från Kumla, hämtade mig och körde oss tillbaka. Tack, mamsen! Mamma hade köpt två kransar eller vad man kallar det och så sattes lyktan med ljus ner i marken. I den stora lyktan har han dessutom ett ljus med timer (timer i sig känns väldigt Rolle haha) som går på klockan 17.00 varje dag så det alltid lyser ett ljus där även om de andra brinner ut. Så himla fint är det.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: