Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Julostens tid är kommen!

Sunday, November 07, 2010

Julostens tid är kommen!

Kom just hem, mycket nöjd med dagens shopping. Gav mig upp helt utan plan och utan att behöva nåt speciellt och kommer hem med sex stycken toppar. Alla utom en på rea, så det blev inte speciellt dyrt heller! Kort kommer senare.


Jag gjorde också en underbar upptäkt på Ekersch. Julostens tid är kommen! Jag ÄLSKAR julost. Julost och julvört är vad som gör att jag klarar vintern. Tyvärr köpte jag en ost igår och kunde därför inte tillåta mig att köpa den lille röda läckerbiten. För har jag väl börjat med julosten vill jag inte ha något annat fören den inte går att köpa längre för säsongen. Hence I'll wait tills jag gjort slut på den vanliga.

Jag undrar om jag ska sluta handla i snabbkassorna på Ekershallen. Jag råkar alltid ut för kontroll, vilket innebär att jag blir stående där och ser de som stod längst bak i kön till de vanliga kassorna passera förbi. Denna gång hade jag alla rätt i alla fall när varorna stämdes av, så jag slapp stå där med tomteröda kinder och skämmas arslet av mig.

Dax för lite lunch innan jag provar mina fina nya kläder.

Image and video hosting by TinyPic

3 comments:

mamsen said...

Riv den gamla osten och frys in. Idag har jag gjort ostpanerad fisk och potmos, vet att det ska vara aborre men hajmal blev lika delikat, ett tips bara, "gammal ost" ska inte förfaras.

Hannastacia said...

Hajmal?!? låter ju skitläbbigt. Var hittade du han?

mamsen said...

Fin fisk, lite som torsk, fast fasen så mycket biligare, finns ett annat fint ord för den fisken men det har jag glömt