Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Massa minus

Sunday, November 07, 2010

Massa minus

Vinter
Eller 4 i alla fall när det gäller temperaturen och det räcker ju. Mina rutor i sovrummet var alldeles igenimmade när jag drog upp rullgardinen. Funkar det om jag skriker "Jag vill inte!" tillräckligt högt? Antagligen inte va? Jag vill inte ha vinter och kyla. Jag står inte ut med kylan.

Våldtäkter i Örebro
Ett annat minus är att det tycks ha skett ännu en våldtäkt i stan. En 20-åring och det ska ha skett natten mellan fredag och lördag. Jag andades ut när jag såg när det skulle ha skett. Efter "23-åringens" framfart har man på nåt sätt ändrat inställning till våldtäkter. Nu är man glad om det skett en tidpunkt som känns naturlig för våldtäktsmän. En sån här våldtäkt är antagligen relaterad till utgång och krogbesök och då känns det inte lika farligt. Självklart är det lika jobbigt för offret oavsett, men det tyder inte på någon serievåldtäktsman och resten av stadens befolkning andas ut lite.

Kungens Camilla
Camilla Henemark får ett minus också för sina uttalanden i Expressen. Alla vet att Camilla har det knapert nuförtiden och jag förstår att hon ser sin chans att tjäna lite kosing på att ställa upp. Dessutom tryggar hon även framtida cash genom att säga att hon ska kommentera boken efter hon läst den.

- Alla tycker synd om alla, men ingen har riktigt tänkt på hur jag känner det. Jag kommer säkerligen bli Sveriges mest hatade kvinna och det är jättesynd om Silvia, det förstår jag.

Men... detta tyckte jag hon kanske kunde varit smart nog att inte säga. Det är väl knappast läge att gå ut och säga att det är synd om henne själv. Varför skulle nån tycka synd om henne? Att hon i längden kommer få mer skit än kungen är säkert riktigt. Kungen är trots allt kungen... någon som Sverige konstigt nog är stolt över oavsett, medan Camilla är en gammal nerknarkad ex-kändis i mångas ögon. Det är klart lättare att ge sig på en sån. Det får man räkna med när man ger sig in i en relation med nån som kungen, va? Den enda mannen i Sverige som inte har något som helst privatliv. Och gäller det inte att välja sin ord rätt om man ska vinna tillbaka "folket". Hon förstår att det är synd om Silvia... hon tycker alltså inte det själv?

Tony Irwing och TV4
Noomi Rapace är en svenska det går otroligt bra för just nu. Hon har gått igenom en skilsmässa samtidigt som karriären tagit fart på riktigt i Hollywood. Men Tony Irwing och TV4 tycker det är läge att klaga på henne. Anledningen är att hon ska ha uttalat sig om att hon har svårt att gå ut i Stockholm eftersom hon inte får vara i fred. Tony Irwing hånar henne för detta och säger att det är skitsnack eftersom han inte ens visste vem hon var.

Ok... det kan ju faktiskt vara så att andra vet vem hon är fast inte Tony gör det. Jag har då inte läst kvällspressen en deg senaste tiden utan att se hennes nylle där i. Klart hon är igenkänd. Och sen är det väl faktiskt så att hon uttalar sig om sin egen upplevelse om saken. Är det inte läge att istället vara glad för hennes skulle när det går så bra. Vi behöver ju nya varumärken som sagt... kungen håller inte längre enligt mig i alla fall.

Widgets som inte funkar
Vet inte om ni sett det, men i högerkolumnen ligger nu två nya widgets. Den ena heter RENCENT COMMENTS och den andra Widget by ReviewOfWeb. De är samma funktion på bägge. Tanken var att jag skulle få veta när nån kommenterar eftersom funktionen med att få ett mail som meddelar detta inte funkar. Men ingen av dom tycks funka heller. Jag låter dom ligga för att se om de sätter fart, men risken är väl att de inte gör det och då ryker de såklart.

Nog med negativitet för nu, men jag är ganska säker på att jag hittar fler saker att störa mig på so no need to worry.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: