Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Idag ska jag väl inte frysa när jag går ut... eller?

Tuesday, November 30, 2010

Idag ska jag väl inte frysa när jag går ut... eller?

Inatt höll jag på att gå upp klockan 2.30. Jag vaknade nämligen och fick för mig att det var morgon. Kände mig ganska pigg faktiskt och skulle precis slänga benen över kanten när jag kände att nåt inte stämde. Jag kollade på klockan igen och insåg min fadäs. Bara att krypa ner igen och det var riktigt gött må jag säga eftersom det var (och är) svinakallt.

Ska bli lite (men bara lite) spännande att gå till jobbet idag. Mina nya vinterkläder ska ju testas... både brallor och jacka. Jag funderar på om jag ska våga gå bort och träna på öster också i eftermiddag, men det kanske är att utmana ödet lite väl mycket. Det är ju hela 12 grader kallt ute... och jag har ju en förmåga att frysa även i de varmaste förhållandena.

Jag är lite sur på Friskis också för den delen. I morse fick jag ett sms där det stod att jag blivit spärrad. Det hela började för tre veckor sedan när jag försökte avboka ett pass. Jag är egentligen mot att folk bokasr "i-fall-om-att" men eftersom vissa pass är omöjliga att få plats på annars har jag gjort det på just detta pass. Det är Step 1 måndag klockan 17.30. Eftersom jag då... för tre veckor sedan... bestämde mig för att gå på ett annat pass försökte jag avboka. Klockan var då 16.00 och det ska vara lugnt att boka fram tills en timma innan. Men när jag skulle avboka kom det upp en ruta där det stod att det inte gick för det var mindre än en timma kvar.

Nästa gång jag var på Kvarnen pratade jag med receptionisten om detta och hon sa att hon tog bort varningen. Förra veckan hade jag även då bokat och avbokade. Inga problem att avboka, men likt förbannat fick jag ett sms om att jag hade två (!!) varningar. Eftersom jag inte varit på Kvarnen sedan dess har jag inte hunnit prata med dom om detta. I morse (efter att ha bokat och avbokat) igen fick jag mitt tredje sms. Jag har nu tre (!!!) varningar och är därmed spärrad! För att få träna nu måste jag betala 100 spänn för att låsa upp mitt kort. No way José! Idag ska de få höra på andra bullar.

Jag glömde ju berätta om utbildningen igår. Vi ska recept och hjälpmedelskort via datorn istället för som idag på papper. Hur jäkla smidigt som helst! Jag kommer till exempel inte behöva leta rätt på ett enda varunummer mer i hela mitt liv. Allt finns redan klart i datorn. Dessutom kan jag se alla tidigare förskrivningar och bara klicka på förnya.

Men innan vi kan börja använda det krävs lite åtgärder. Jag (som blivit typ ansvarig för detta bland oss förskrivare) måste utbilda avdelningspersonalen, vi måste lägga in våra favoriter och bestämma vilka det faktiskt är och så lite annat smått och gott. Men detta kommer bli så himla bra!

Men kära nån vilken låååång morgon detta var. Jag gick tillslut upp 4.30, vilket ju är typ som vanligt, men morgonen känns superlång. Weird.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: