Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vintershoppat med mamsen

Saturday, November 20, 2010

Vintershoppat med mamsen

Det var riktigt mysigt att gå runt på stan i snöfallet. Dock är jag helt förskräckt över det jag sagt tidigare att hela stan håller på att dö pga av nya Träffpunkten, nu omdöpt till Vågen, som snott åt sig i princip alla butiker. Stan ser helt tom ut.

Jag är också mycket besviken på glasögonaffären på Drottninggatan. Jag provade en massa urtjusiga gliror som jag tog kort på med nån webcam de hade i affären. Man kunde mejla bilderna så man kunde kolla på dom hemma i lugn och ro innan man bestämmer sig. Jag tog ett helt gäng kort och mejlade, men inte har jag fått några mejl. Uselt. Riktigt snygg va jag... eller inte. Jag är ganska glad att jag inte har glasögon längre.

Mamma hittade i alla fall ett par bågar hon gillade och nu har hon bokat tid på måndag. En ny mobil fick hon med. En Xperia X8, som jag tror blir alldeles perfekt för henne. Sen passade hon på att utrota sitt telejack och byta bredbandet också. Riktigt klipp för hennes behov faktiskt.

Själv hittade jag en urgullig klänning på Indiska som jag av nån kass anledning inte köpte direkt utan "skulle kolla runt lite och gå tillbaka senare". Så vart det ju såklart inte. I suck.

Jag fick i alla fall en underbar grisrosa OnePiece (inte äkta) av mamsen och ett par svarta vantar som jag saknat länge. Bild på denna underbara kreation kommer senare.

Titta vad min älskade mams hade köpt till mig! Adorable!

Vi lunchade på CocoThai, som vanligtvis brukar vara helt underbart gott. Mix Satay Spett tog vi och kycklingen och jordnötsåsen var det absolut inget fel på, men fläskfilén var all under kritik... fråmst eftersom jag inte på nåt vis kan få det till fläskfilé. Men men, mätta blev vi i alla fall.

Just nu skulle jag egentligen städa. Jag skulle sätta igång så fort jag kom hem och innan jag satte mig här, men sen vart jag kaffesugen och nu sitter jag här ändå. Men så fort kaffet är slut blire städning innan NÅT annat!

Image and video hosting by TinyPic

No comments: