Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Flutit på smidigt idag

Tuesday, November 02, 2010

Flutit på smidigt idag

Den allra första dagen med datajournal på urologkliniken i Örebro är avklarad. Mitt betyg är gott. Alla håller säkert inte med mig, men för min del gick det helt problemfritt. Nu gick jag ju inte med någon doktor på förmiddagen utan hade egen mottagning och kanske var det annorlunda för de som serva andra.

Dagen började med lite pepp från våra chefer som hade dukat frukostbordet med ägg, grönsaker, vindruvor, sill och en massa annat gott (ja, sill är ju inte gott, men ni hajar). En perfekt start på dagen.

Jag hade tre patienter på vilka jag skrev min egen journalanteckning med alla de steg det kräver (registrering och sånt). Jag tyckte det var otroligt smidigt att skriva det själv. Tidsmässigt tog det lika mycket eller mindre tid än att diktera och att se vad som kommer att stå direkt är bra mycket bättre än att prata inte det och få tillbaka för signering i efterhand när man redan glömt det. Om jag gjort allt korrekt återstår att se, men jag tror det i alla fall.

Det finns några hjältar i allt detta. Emma har agerat support åt oss hela dagen och hon har skött det galant. Allt folk är missnöjda på kastas på henne (och jag kan väl avslöja att alla inte är så positiva till detta som jag) och det kan inte vara lätt även om hon vet att det inte är hennes fel. Bland sekreterarna har vi de två andra hjältarna. Det är klinikassistenten Heléne och min alldeles egna sekreterare (nja, inte riktigt, men i blåscancerfoskningen i alla fall) Louise "Loo Loo" Hellmansson ok, hon kallas inte för Loo Loo, men jag gillar det). De har agerat support åt sina egna... sekreterarna då... i viss mån oss och de svåraste att guida av alla... läkarna. Det är ett otroligt jobb de gör! Kudos girls! Ni får varsin bautastor guldstjärna!Och resten av dagen då? Jo... eftermiddagen var ganska seg. Inte för att jag hade brist på arbete, men vädret hörni! Alla gick omkring som levande döda. Efter jobbet drog jag och Emma till Friskis på vanlig hederlig gympa. Och det behövdes efter dagens intag av godsaker. Förutom den underbara frukosten fanns det nämligen pepparkakor, Noblesse och tårtorna som blev över efter Emmas pojk Linus barnkalas och en och annan av dessa godsaker har slinkit ner i magen på Hannastacia i dag. Man kan inte komma undan att gympan är BRA mycket jobbigare än både Step och Aerobics trots att de två senare är mycket roligare. Helt slut i varenda muskel och efter träningen var det envisa regnet bara en välsignelse.


Image and video hosting by TinyPic

1 comment:

Loo Loo said...

Åh vilken fin stjärna, tack snälla!! :) Nu blev jag jätteglad! :) Ses imorrn!