Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Tour de Nån-stad-vid-Ljungby-med-älgskyltar

Wednesday, July 28, 2010

Tour de Nån-stad-vid-Ljungby-med-älgskyltar

Jaha, då har jag förlorat min golfoskuld. Det var riktigt roligt. Det gick bra mycket bättre än vad jag trodde det skulle göra, men jag är såklart inte nöjd. Jag gick de 9 korthålen på 56 slag (typ 28 för par), vilket var 10 slag bättre än vad Bäjb hade första gången så där vann jag ju.



Vi provslog lite på sån provslagspryl (golflexikonet behöver studeras lite kanske). Klubborna var lite för långa för mig så handtaget kändes lite i vägen. Jag lyckades svinga några fina helt förbi bollen också och nu har jag ett fint blåmärke på höger fotknöl.



Se min vänsterarm här... så ska den inte se ut har jag lärt mig. Dessutom ska man kolla på bollen och om nu inte bollen ligger i en horisontal riktning mot kameran är jag helt fel ute där med.



Bäjb gjorde riktigt bra ifrån sig. 47 slag. Han har fått in en fine teknik på utslaget den. Men grabbarna bör akta sig. Lite överläggning med mig själv och upplägg av strategi till nästa gång och jag kommer klå dom.



Nja, kanske inte Potty då, men det är ju fusk för han har ju övat länge. Tänk att jag, Hanna Karin Maria Eklund Svärd skulle spela golf. Mammas reaktion var:"Å nej, inte du med". Hahah, funny.



Efteråt tog vi en kaffe och en McFlurry på hacienda 2.0 med regnmolnen hängandes över oss. Tur vi hann klart innan de dök upp.

Till kvällen är vi bjudna till bror Potty, d.v.s Andreas med familj på några kalla och lite käk. Syster Carolina är där och det ryktas om finfrämmat av mor och far Ivarsson med. Blir nog riktigt fint det.

Hoj for now.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: