Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Skiva med familjen Ivarsson

Thursday, July 29, 2010

Skiva med familjen Ivarsson

Idag är det grått grått grått och regnet verkar inte ha några planer på att sluta. Jag bestämde mig för sovmorgon. Det har jag ju hittills inte haft någon, men nu sov jag (eller låg kvar i sängen i alla fall) till 9.00. Inte illa för att vara mig.

Gårdagskvällen blev mycket trevlig hemma hos Malin och Andreas i deras hus. En perfekt avslutning efter en dag på golfäventyr.

Bäjb och pudel Daisy

Jag har inte varit hemma hos Malin och Andreas sedan de flyttat till sitt nya hus. Men igår blev vi alltså bjudna dit på grillskiva. Vi hann sitta en stund på uteplatsen innan regnet började falla.

Ivanhoe den store och hans efterträdare till tronen Oliver the MAN

Oliver som nu blitt drygt ett år hade tagit sina första steg under dagen och nu var han inte sen att försöka ta sig upp på fötter. Han såg något berusad ut när han sprättefram, men med farbror Pottys hjälp gick det ju skitbra.

Värdparet Malin och Andreas, Malins bror Pierre och mor Ivarsson

Förutom mig och Bäjb var detta en redi familjetillställning. Malins bror Pierre var där, liksom ur Ivarssonfamiljen: syskonen Potty, Andreas, Carolina och så mamsen och papsen Anders och Lillian. Sen har vi ju barnen Ninel, André och Oliver såklart.

Bäjb verkar tro maten är farlig?

Till middag blev det grillat... jag skulle chansa på fläskfilé, samt klyftpotät och benässås. Riktigt mumsigt var det och vi åt alla så vi nästan sprack. Efter det gick det ner lite godis också konstigt nog.

Potty, Bäjb och hunden Chili (som verkade lida av någon bokstavsdiagnos, men var skitsöt) in the vincinity. I förgrunden Pierre, Andreas och Carolina.

Jag skulle tro i var kvar till ca 02.00 då vi tog en taxi hem till Karlsdal. Det är stort med taxi ska ni veta. Kan tänkas att inte speciellt m¨nga är ute och åker en onsdagskväll mitt i natten och så är det säkert med. Ändock tog det bilen 30 minuter att ta sig fram. Jag tror snarare på teorin att det bara finns en enda bil ute än att det skulle vara så fullt upp.

En liten anekdot är att första gången jag var i Värnamo nånsin typ föreslog storstadsflickan Hanna att vi skulle ta en taxi upp på krogen. Så gör man ju hemma. Avståndet spelar ju inte så stor roll. Jag blev utskrattad och nedröstad direkt. I Värnamo åker man inte taxi. Nu förstår jag varför... det finns ingen.

Vad som sker idag vet jag inte. Jag blev lite sugen på att åka och köpa ett Nintendo DSi igår efter att ha studerat André och Ninels. Skulle passa utmärkt för slöspelning på tågresor, men jag vet inte. De är ju inte gratis direkt.


Image and video hosting by TinyPic

No comments: