Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: KaBoooom

Tuesday, July 13, 2010

KaBoooom

Grattis till de 1,3 miljonerna Littorin. Fallskärm är ju en ganska sjuk grej. Om man fick sparken, låt säga för nåt skäl man själv inte kunde rå för... alltså inte sexköp... kunde jag förstå det, men varför man ska få det när man säger upp sig själv fattar jag inte. och varför?... så man hinner vänja sig att leva som normalt folk? Summan borde väl då i alla fall vara aningens mindre i alla fall.

Jag hoppas verkligen Reinfeldt och resten av grabbarna inte blir alltför hårt drabbade av detta (men det ser banne mig ut så just nu). Oavsett vilken politisk färg man har tycker jag inte att ett helt parti ska bli drabbat. Det är ytterst få människor, politiker eller "vanliga" som lever exakt som de lär. Tänk efter själv så finns det säkert saker du gör som du inte riktigt står för. Eftersom Littorin mer eller mindre håller käften är det statsministern som blir påhoppad... eftersom Svenska folket måste hitta en annan syndabock. Reinfeldt har ju inte direkt överlag haft så jäkla tur med de folk han valt i sin regering. Otur? Kasst omdöme? Jag vet inte, men jag tycker han ser ut som en ledsen björn på bildernas om nu publiceras.

Jag tycker heller inte vi ska glömma här att Littorin faktiskt inte är bevisat skyldig och vad hände med de där att man inte ska döma för en bevisat? Jag håller med om att han ser skyldig ut och mycket möjligt är det. Alla har dömt karln, enbart baserat på kvällspressens skriverier och hittills har vi inte fått ett endaste konkret bevis. Jag tycker inte en anonym kvinnas ord är tillräckligt.

"Jag har inte betalat för sex, aldrig någonsin. Littorins förklaring till att han sexchattat med okända kvinnor i falskt namn var att han var djupt deprimerad. Detta bekräftas av flera av hans närmaste medarbetare. I långa perioder de senaste åren har han tagit mediciner mot depression och också träffat en psykoterapeut"


Nog om Littorin. Inatt har jag sovit som en stock. Det har varit ganska svalt i mitt sovrum och jag har min fläkt och min kylklamp att tacka för det. jag har till och med vaknat några gånger utan att jag haft några större problem att somna om och hör och häpna... jag har legat under täcket.

Som sagt... i dag nalkas det oväder. Borde bli redit, men inte så redit som det mamma och syster haft over in the states. Fick rapport av mamsen nu på morgonen att de haft tuttut-bilar i trädgården efter att åskan slagit ner. Läbbigt. Visste ni att den högsta temperaturen som uppmätts i Sverige nånsin är 38 grader? Det noterades i Ultuna 1933 samt i Målilla 1947. I alla fall enligt John Pohlmans blogg och han borde ju veta. Vi har varit och snuddat vid den gränsen nu i flera dagar. När jag tittar ut genom mitt fönster nu på morgonen syns det att åskan är i knutarna. Det är blågråsvart himmel västerut. Enligt prognoserna skulle inte ovädret komma fören till kvällen, men det vore ju fantastiskt bra om det kom tidigare. Det vore ju perfa om man kunde jobba sig igenom det värsta och komma ut klockan 16.45 till ny fräsch luft. Just nu kan jag inte anklaga luften för att vara fräsch alls. Den står helt och hållet stilla. Jag har balkongdörren öppen och det känns snarare som att det kommer in varmare luft än den önskade effekten av svalka. Jag tror jag stänger igen.

Jobb då... återigen. Fy, Blä, Usch, Tvi! Jag trodde inte det var möjligt att hata sitt jobb så här mycket. Allt de där som jag normalt tycker om känns bara jobbigt, tråkigt, ja, till och med plågsamt. Jag önskar att jag var skamlös nog för att ringa och ljuga att jag var sjuk och förbli det i tre veckor framöver.

Photo Host

No comments: