Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Äntligen hemma

Monday, July 05, 2010

Äntligen hemma

Jag trodde verkligen aldrig den här dagen skulle ta slut! På förmiddagen hade jag tre patienter inbokade, varav den första inte blev alls som det var tänkt och ingen undersökning blev av och de andra två uteblev. Folk gillar inte att gå till doktorn på sommaren och helt plötsligt är deras besvär inte så farliga längre. Nästa regniga dag har vi dom på telefonen bedjandes om en ny tid. We know the drill.

Eftermiddagen var inte ett dugg bättre... snarare sämre. Eftersom vi har så få läkare i tjänst är det inte alla dagar de hinner med att ha någon mottagning. Operation och akuten tar upp deras tid och vi blir stående. Känns fruktansvärt att säga när det är så mycket köer till vården, men vad ska vi göra? Så vi gjorde ingenting. Vi stod och snackade skit... och så snackade vi mer skit o.v.s. Det kan aldrig vara lönsamt att ha personalen stå och dra så. De borde ge oss mer ledigt är min slutsats.

Magen som började plåga mig igår igen efter en lördag helt fri från bukbesvär har fortsatt plåga mig idag. Riktiga brännande kramper i spridda skurar över hela magen. Ibland till och med så högt upp som under revbenen, vilket inte är så vanligt.

Har ni förresten sett stölden av valaffisch som Moderaterna gjort av Sossarna? Jag tyckte det var en riktigt skojsig idé.

Det är lite svalare idag. Det behövdes en dag för att andas ut litegrann. Och för oss som fortfarande jobbar är det bra mycket behagligare arbetstemperatur.

Min söte kille ligger hemma och är sjuker i värmen, så jag ska skicka iväg ett uppmuntrande sms till honom innan jag tar tag i den dammsugning som skulle skett i helgen.

Photo Host

No comments: