Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Svalt och gött

Wednesday, July 14, 2010

Svalt och gött

Nu är SJ i farten igen. Ett tåg stod still utanför Södertälje med datahaveri och utanför gassar värmen. Vad gör SJ. Jo, de håller passagerarna fångar, vägrar öppna dörrarna och låter dem sitta där i sex timmar trots att vätskan på tågen tagit slut sedan länge och luftkonditioneringen var paj. Tillslut slog folk sönder rutorna med yxa. Vad är det med SJ? Ska de ha ihjäl folk? Hur kan det vara så svart för dom att lösa situationer som denna. Kör ut en buss på stört och lotsa folk därifrån! De borde sätta en maxgräns på hur länge de ska vara stillastående innan de försöker med annan lösning. Tror de problemet kommer ta längre än någon timme är det bara att börja utrymma på en gång. SJ har ingen rätt i världen att låta folk lida som de gör.

Cirka 20 tåg, 4-5000 passagerare, råkade ut för förseningar från söndag eftermiddag till måndag morgon främst på grund av att åskan hade slagit ut strömmen vid stationen i Hässleholm och nu har SJ beslutat att de ska få pengarna tillbaka. Nu? Va? Klart som fan de ska ha pengarna tillbaka. SJ är inte kloka.

Nu har Littorin äntligen yttrat sig. Han erkänner ingenting... det var det väl ingen som trodde han skulle göra heller. Så fortfarande ord mot ord.

Igår kunde man läsa att Frankrike följer Belgiens exempel och förbjuder burka och niqab då de anses bryta mot såväl religionsfrihet som yttrandefrihet. Och Norge går snabbt ut med att de kommer följa efter. Vad jag tycker om förbudet som sådant har jag redan tagit ställning till, så det ska jag inte dra upp igen. Vad jag nu vill ha sagt är att jag tror Norge gör ett smart drag här. De passar på att gå ut med att de funderar på att införa förbudet i skuggan av att Frankrike gör det. Således får Frankrike ta största smällen, medan Norge värmer upp folk inför vad som komma skall. Smart.

Vädret igår var minst sagt extremt och åskan slog ner på ett helt gäng ställen runt om. Närke tycks vara ett av de hårdaste drabbade. För mig som inte är drabbad måste jag säga att det var totally worth it. Fyfan va skönt det är idag. Endast 17 grader ute och det svalkar supernajs med balkongdörren på vid gavel. Än så länge är det mulet, men det gör mig inte så mycket heller. Det kan gärna få vara mulet ett tag in på dagen. Men det gör ju inget om solen tittar fram igen lagom tills jag slutar. Jag hoppas det är svalt nog för en redi långpromenad i eftermiddag.

Så fort jag tänker jobb, vänder det sig i magen. Och det är prick dit jag ska bege mig nu. URrrrSCH!

Photo Host

No comments: