Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Högertrafik?

Sunday, July 18, 2010

Högertrafik?

Ok, så det första ovädret missade oss sånär som på lite (ganska mycket) regn. Det andra träffade oss, men var otroligt lindrigt med några få smällar. Och nu är det en ny dag. Svalt i luften, endast 17 grader och solen tittar fram genom molnen som är på väg bort. Såna mornar gillas.

Jag har av nån anledning sovit mycket oroligt inatt. Jag har vaknar massor med gånger. Det är i.o.f.s ganska normalt för mig, men nu var det länge sen. Sista veckorna har jag sovit som en stock hela nätterna, trots värmeböljorna. Och nu var det mer oroligt än normalt... som om jag inte kunde få ro. Klockan 5.00 vaknade jag på riktigt. 45 minuter lyckades jag tvinga mig kvar i sängen, men sen orkade jag inte längre. Det var obekvämt och ögonen ville inte förbli slutna, så jag gick upp. Alldeles för tidigt.

Nu ska jag i alla fall ut och springa. I 18 grader... det känns otroligt lyxigt. Undrar om GrinOlle är ute idag med. Igår när jag sprang mötte jag honom förstår ni. Jag sprang mitt i spåret för det gör man ju när man är ensam. När jag såg en kille komma emot mig på vänster sida höll jag till mitt vänster för att vi skulle kunna mötas utan trubbel. Precis innan vi möttes vek han av till andra sidan, varpå vi nästan krockade. Jag sket i honom och sprang vidare. jag hade ju flyttat mig för hans skull, men han började vifta och visade med händerna att han gett mig plats på högersidan. Och jag undrar... hur viktig är högerregeln i spåret? och gäller den ens där? Är inte huvudsaken att man inte krockar? Dessutom hade han ju sett mig en bra stund innan och hade kunnat byta till höger tidigare om han tyckte det var så noga. Möter jag honom i dag igen ska jag jävlas och hålla till vänster oavsett hur jag ligger från början. Booyaa!


Image and video hosting by TinyPic

No comments: