Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Myself today

Thursday, July 08, 2010

Myself today

Det var ganska länge sen jag postade Christina Aguileras video "Not myself tonight" här i bloggen. sen hörde man den knappt alls, men nu helt plötsligt har de börjat spela den som sjutton på mornarna på MTV. Jag måste erkänna att jag var lite besviken i början, men den blir bara bättre och bättre.



Instickare om Flink
Flink hade 1994 ihjäl sju människor och försökte ha ihjäl tre till. Nu har han fått sitt straff tidsbestämt och det blev 32 år. Men ett tidsbestämt straff på 32 år betyder ju inte 32 år i praktiken för så fort det blev tidsbestämt innebär det att han kan komma ut tidigare om han sköter sig. Fem år till är vad som sias och det blir alltså 21 år (reservation för felräkning eftersom jag är en matematisk katastrof). Anledningen till att nu beviljar hans ansökan är att han skött sig exemplariskt. Han är ju ingen massmördare per definition. Enligt hans advokat förlorade bara förståndet för en liten stund. Hmm, men vad spelar det för roll egentligen? Sju människor är väl sju människor oavsett motiv? Vad är det som säger att han inte förlorar befattningen igen? Inte ett dugg. Flink var säkert lika skötsam som nu och beskrevs som pålitlig, innan han plötsligt blev drabbad av "kraftigt försämrad hälsa" och hade ihjäl de här personerna. Ett bråk med tjejen räckte för att släppa lös demonen inom honom.

Men vem är jag att döma... Flink kanske är en riktig helyllekille idag, trots att jag har svårt att se hur det skulle kunna vara möjligt.

Back to basics

Vaknade som vanligt 4.22 och har spenderat morgonen med att träna på min steppmaskin. Återigen tänkte jag ge mig ut och springa, men man blir så extremsvettig ju och vem orkar tvätta håret såhär innan jobbet. Där går faktiskt till och med min gräns.

Det är torsdag vilket känns otroligt skönt. Jag trodde faktiskt inte det nånsin skulle närma sig helg. Veckan har gått bättre än jag trodde den skulle och jag inser att det inte tjänar ett dugg till att låta humöret sjunka till botten som jag gjorde i början av veckan.

Eftersom jag inte har så mycket mer att göra här innan jobbet, tänkte jag hoppa på cykeln (den nakna utan framskärm) och ta en liten omväg till jobbet.

Latersch

Photo Host

No comments: