Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Innan stormen

Saturday, July 17, 2010

Innan stormen

Usch, varför publicerade jag posten innan. Nu måste jag posta massor av inlägg för att bli av med bilderna på de vidriga djuren. Jag ryser bara jag ser dom.

Eftersom himlens blå färg byttes ut mor ett lager skiktmoln* som bara blev tätare och tätare vart det bråttom. Jag ville ju hinna med att va ute nåt mer innan ovädret. Därför slängde jag på mig mina 42:or shorts och hoppade upp på cykeln med obestämt mål. Jag cyklade västerut och återigen hittade jag massor med fina nya cykelvägar som tog mig genom och runt områden jag knappt visste fanns.

Jag vet att jag många gånger gnällt på att Örebro kallas cykelstad, men det är för att när staden fick den titeln och jag fortfarande var cyklist i min ungdom fanns det faktiskt få och ännu färre bra cykelbanor. Nu tycks de finnas överallt. Våra gästspelande läkarstudenter älskar cykelstaden och jag förstår dom nu. Det är jättefina nyasfalterade och finns överallt. dessutom är det skyltat på vid de allra flesta väggrenar med gulliga små blå skyltar.

Jag tog ett stopp på Stadium Outlet på Aspholmen för att förhoppningsvis hitta ett par badshorts och ett par inlines, men icke.

Åter hemma möttes jag av en gräsmatta full med brunbrända blonda typ 18-åringar. På gatan har länge stått en minivan årsmodell äldre, som till en början även hade en husvagn tillkopplad. Husvagnen var smyckad med Sweden Rock 2009 och en massa annat klotter. Nu packades minivanen på nytt. Denna gången packades in en massa indianfjädrar (???) och öl såklart. Jag låste cykeln väldigt sakta för att lyssna på ungdomarna som satt i gräset med varsin mosbricka. De pratade om gårdagskvällen: "Jävlar, va vi dansade sönder! Svetten bara spruta! Full som en katrull!" Haha, jag smålog lite och gick in. Ungdomens glada dagar.

Nu ska jag ta tag i hemmet mitt.

*Altostratus (skiktmoln) När ett lågtryck och nederbördsområde närmar sig, följs slöjmolnen av skiktmoln som ligger lägre (på 3-7 kilometers höjd) och består av vattendroppar. Solen skiner genom molntäcket som genom en mattglasskiva och snart försvinner den helt bakom det allt tjockare och gråare skiktmolntäcket. Om det ser ut som på den här bilden, är det kanske bara fråga om någon eller några timmar innan nederbörden börjar.

Photo Host

No comments: