Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Vad har inbrottstjyven för årsinkomst?

Wednesday, August 12, 2009

Vad har inbrottstjyven för årsinkomst?

Min kollega Emma vakna i natt av att en grannes fönster krossades och larmet gick. Inbrott i grannhuset. Natten innan råkade en annan granne ut för samma sak, dock utan larm och där kom tjyvarna över nycklar, mobiler och plåskor. Vad tjuvarna uppenbarligen inte visste är att det bor tre poliser i husen i kvarteret. Inom 5 minuter var poliser där med hundar och sökte. De fick inte tag på dom, men bör nog hålla sig undan ett tag fram över om det ska förbli fria. Tidigare har vandalism förkommit i samma område. Emmas man (polis) filmade dem enkelt från övervåningen och gick sedan raka spåret ut och grep dom. Häpna de lär blitt!

Detta fick mig att tänka lite på inbrottstatistiken. Är det lönsamt att va inbrottstjuv? Jag får ju för mig att det är mest tonåringar som är uttråkade som gör inbrott, men tydligen ligger mycket organiserad brottslighet bakom en stor del av inbrotten. Men hur mycket kan man egentligen knåpa ihop i en villa bebott av vanliga dödliga (då menar jag alltså svensson-familjerna). Pengar förvarar väl i princip alla på banken nu för tiden... och att stjäla en dator eller en platt-TV per villa kan väl inte generera så mycket cash... eller? Då borde väl biltjyvar tjäna bättre?

No comments: