Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Stor - och lillsessan gifter sig och pappa är fattig

Tuesday, August 11, 2009

Stor - och lillsessan gifter sig och pappa är fattig

Jaså, så nu ska lillsessan gifta sig också. Jag kunde inte bry mig mindre egentligen. Jag är ju inte mycket för kungahuset eftersom jag inte riktigt förstår vad de är bra för. Dock måste jag säga att jag är lite förvånad att detta vart godkänt av vår kung och regeringen eftersom det litegrann, i alla fall för en stund tar bort fokus från storsessan och hennes hejdundrande bröllop nästa år. Kan inte Calle-Phille slå slag i saken med nu då, så har vi alla vår tids kungliga bröllop överstökade. Men de kanske gjort slut, eller hur var det? Gjorde inte Madeleine och Jonas det också föresten? Obviously not.

Reinfeldt lovar att detta bröllop inte ska kosta oss något och det är ju bra om det stämmer. Dock kommer väl Victoria och Daniels kosta för flera. I denna artikel kan man läsa hur kungen vill ha mer pengar eftersom hans barn börjar bli dyra i drift. När jag läser den uppkommer några små frågor. Varför ska kungen ha pengar för sina "barn"? Är de inte stora nog att tjäna egna pengar? 100 miljoner (som han begär i anslag) är en hel del pengar. Hur sjutton kan man göra av med det på att bara åka runt och visa upp sig och skaka hand med folk. Obegripligt.

Enligt 2007 års taxeringsuppgifter hade kungen en förmögenhet på 296 miljoner. Jag tycker gott han kan börja med dom när det gäller att både försörja sina "barn" och betala döttrarnas bröllop innan han ber om en enda nickel till.

Monarkin kostar oss alldeles för mycket pengar som skulle kunna gå till nåt vettigt istället. Avskaffa!

2 comments:

Eva said...

Ja, varför ska kungen och hans familj få leva ett lyxigt flådliv på våra pengar? Vad har han presterat för att göra sig förtjänt av dom? Och varför så herrans mycket!??

Hannastacia said...

Folk påstår ju att han representerar Sverige och vad jag fattar innebär det att åka runt i världen och skaka hand, samtidigt som han blir bjuden på lyx och flärd och lever loppan. Helt ovärt de pengar han får.