Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: 12 ungar på väg!

Tuesday, August 18, 2009

12 ungar på väg!

En tunisisk kvinna ska vara gravid med 12 barn. Även med den lilla kunskap jag har i obstretik kan jag nog påstå att det kommer bli omöjligt att fullfölja den graviditeten. Även om man skulle sprida ut dom i hela hennes kropp istället för bara i magen skulle det ju bli tajt om plats. Gynekologen Peter Bowen-Simpkins tror att det är risk att barnen föds i vecka 20... alltså efter bara hälften av en fullgången graviditet. Bilden nedan visar ett foster på 20 veckor. Hur ska 12 såna kunna ha vuxit tillräckligt för att kunna överleva?


– Min fru kan föda barnen den naturliga vägen, säger maken till tidningen Assabah

Å, herregud, gubbe! är du lite efter i pallet? eller är gillar du tortyr? Tänk efter lite... skulle din kvinna lyckas klämma ut dessa 12 ungar skulle det inte vara mycket mer än trasor kvar av na sen.

2 comments:

Eva said...

Kan katter kan väl vi! Nä...nu skojade jag... :S

Erica said...

Jag blir rädd för gubbar som han, han har ingen aning om vad han snackar om. Hoppas inte han kommer stå bakom sin övertygelse så pass att han står i vägen för hennes hälsa för hur det än går så kommer hon INTE föda tolv barn på en gång den naturliga vägen...