Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Ingen vidare husmor

Sunday, August 30, 2009

Ingen vidare husmor

Vissa människor (läs jag) är inte ämnade att göra vissa saker (läs hushållssysslor).

Eftersom min mor (stackars) hastigt insjuknat i något förkylnings/flunsaliknande jag antagligen gett henne (förlåt mamma) blev det ingen fisk med äggsås idag, för så mycket insikt har jag att jag inser att det är mer än vad jag med mina basala matlagningskunskaper klarar av. Av nån anledning jag inte minns köpte jag köttfärs igår, något jag normalt aldrig köper, förutom när jag är hos Christian och han vill ha spagetti och köttfärssås. Jag beslöt mig göra lasagnette med squash. Det hörs ju lång väg att det är nåt jag inte borde gett mig in på, men likt förbannat...

Efter att ha skurat köttfärs och tomatkross från kökets alla väggar och stått i evigheter med att försöka få bort det svarta i kastrullen efter bränd béchamelsås såg resultatet ut såhär. Inte illa va? men hur smakade det då? Inte mycket tyvärr. Jag tycks inte kunna göra nånting gott om det inte tillagas i portioner om en. Ingredienser och kryddor tycks inte jobba med mig. Nu har jag i alla fall ytterligare en drös matlådor som jag inte kommer vilja ha sen.

Om vi raskt går över till nästa syssla jag tog mig an, gick den inte ett dugg bättre. Att tvätta är nog det jag minst gillar när det kommer till måsten. Ska jag tvätta ska det vara klockan 7 på morgonen, då jag har mest energi och så det blir överstökat. Idag var den tiden upptagen och istället för att tvätta sen kväll idag beslöt jag mig att prova metoden som fungerade så ypperligt innan tvättmaskinen var en given manick. I badkaret med kläderna och på med vatten och tvättmedel. So for inga problem, men sen när jag skulle skölja... ujujuj. Låt oss säga att INGET i mitt badrum nu är torrt. Eller jag heller för den delen. Inte en, utan två gånger tappade jag duschslangen så det sprutade hej vilt och innan jag fått tag på den såg jag ut som jag klivit direkt upp ur ett välfyllt badkar.
Nu är i alla fall tvätten gjord och hängd på tork.

Tänkte för ett tag att jag skulle ta fram dammsugaren. de som känner mig vet att ALLA (och det är en del) dammsugare jag har haft i mitt liv gått sönder inom en månad och den jag har nu är inget undantag. Den håller ihop med hjälp av tejp och gummisnoddar och faller isär multipla gånger under en dammsugning. Med tanke på hur det gått hittills idag med denna typ av sysslor tänker jag låta dammsugaren stå och ägna mig åt nåt annat istället... typ surfin the interweb!

No comments: