Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Globen ögonklinik

Sunday, August 09, 2009

Globen ögonklinik

Nu måste jag göra lite reklam för min reklam. Till höger ser ni nu en ny annons från Globen ögonklinik. Jag vill bara göra er uppmärksam på den om ni idag har glasögon eller linser. Jag gjorde LASIK på mina öjjer för en herrans massa år sen nu och det är fasiken det bästa jag gjort i mitt liv. Hur skönt som helst att slippa glasögon som immar igen, skaver och som man inte kan ligga ner och kolla på TV med... och linser som blir torra och skaver och som man måste sköta och grejja med. Nu hittade jag inte någon prislisa på deras sida, men jag betalade 12 000 svenska riksdaler per öga, vilket i första anblick kan låta mycket, men det är det ju inte om man tänker efter. Hur mycket kostar inte linser och glasögon... och resten av livet också för den delen. Jag tog ett lån och betalade 500 kronor i månaden i 5 år och sen flera år tillbaka kommer jag inte behöva betala en spänn mer (för detta åtminstonde).

Själva proceduren är löjligt simpel. Man får en liten ögondroppe i vardera ögat. Sen får man kolla på en laserstråle i typ 30 sekunder och sen är det klart (i princip så i alla fall, men jag lovar att det inte tog mer än typ 2 minuter per öga). Efter några timmar såg jag som vem som helst som aldrig haft nåt synfel. AMAZING faktiskt. Halleluja!

Det finns faktiskt inte något att fundera på... just go for it people!

(Tror ni jag skulle kunna få jobb på TV-shop... kanske hjälpa Hulk Hogan sälja sin lille löjliga grill).

No comments: