Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Mechanical efficiency = the effectiveness of a simple machine

Saturday, August 15, 2009

Mechanical efficiency = the effectiveness of a simple machine

I detta fall är det jag som är maskinen. A lean mean cleaningmachine. Känns som ett gäng stenar lyfts från mitt bergsmassiv av grejer. Jag har sedan jag kom hem från träningen inte bara tvättat utan även rensat enorma mängder skräp ut ur mitt hem. Helt otroligt vad man kan samla grejer, Högst upp i skafferiet hittade jag t.ex en bordsgrill jag aldrig använt och aldrig kommer använda, inte en utan tre luftmadrasser varav två saknade proppar. Säkert 5 uppsättningar påslakan har åkt i sopen och trots att jag då och då rensar min garderob tycks det aldrig minska med kläder där som jag inte använder. Nu har jag varit till sophuset säkert 5 gånger med nävarna fulla med soppåsar och ännu finns det mycket kvar. Eftersom jag har extremt ont om soppåsar får jag tömma dom och bära med mig dom upp igen för att kunna få ut allt. Ska nog inhandla lite sopsäckar.

Jag har även varit uppe på vinden en sväng. Att försöka göra något där känns meningslöst. Det är proppat med gamla möbler tunga som bly. Två gamla datorer står och samlar damm och självklart stod min gamla klump till TV längst ut så att komma åt något längre in var hopplöst. Jag kan inte begripa hur jag nånsin ska få bort det. Att Myrorna eller Bra & Begagnat skulle vilja ha nåt av det betvivlar jag starkt nu efter att ha inventerat lite för det är verkligen skräp alltihopa.

Jag lyckades dock trycka ihop skiten lite så jag fick in min andra fotölj där med och nu har jag på platsen den stod istället gjort i ordning min lilla träningshörna istället. Att sätta ihop Total Gymmet är det värsta jag vet, men jag lyckades och förutom det innehåller mitt gym min stepper, min pilatesboll och mina hantlar. Önskar byta Total Gymmet mot ett löpband och jag behöver definitivt tyngre hantlar, men det får bli en senare fråga. Än så längre kan jag ju springa ute.

Jag känner att mina krafter börjar ta slut så vad jag behöver göra nu är pallra mig iväg till Ekershallen och handla lite att äta. Inspirerad av Catjas grillade mackor med kantarellstuvning har jag lagt fram sista påsen kantareller att tina. Rapporter från mormor säger att det finns nya kantarellpåsar i mängder att fylla frysen med. Nåt fruktansvärt hände mig igår också och det var att kanelen var slut så detta måste såklart inhandlas. Att va utan det i morse vid frukosten var plågsamt. Mitt beroende av kanel kan lätt jämföras med en heroinmissbrukares och att jag tillät detta att hända är katastrof. Får bli dubbeldos till kvällsyogurten.

Nä, ska jag orka mer idag är det bara att sätta fart. Känner hur mattheten kommer på nu när jag satt mig i soffan och det kan jag inte tillåta. Har ju massor kvar att göra.

2 comments:

Christian said...

äh, du tömde ju påsarna och tog med dom upp igen för att du en snåle tanta :D precis som min farmor som tog med sig sina egna påsar till affären för dom kostade minsann 50 öre haha.

Hannastacia said...

Ja, men nu kostar de ju 1.50 eller nåt ju. Svindyrt haha.