Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: En skara på 56 urodynamikutövare ...

Friday, August 28, 2009

En skara på 56 urodynamikutövare ...

... på samma ställe är inte ofta förekommande. Klockan är 18.50 och jag har precis kommit hem från en heldag i Stockholm. Vaknade i morse och visste inte hur jag mådde... eller om jag ens mådde. Bestämde mig i alla fall efter en kopp kaffe att jag skulle hänga med och ringde Barbro 5.30. "Bra, jag är där om 10 minuter", svarade hon, så det var bara för yrvakna mig att dra på mig kläder och ge mig ut. Hann hälla upp en bruk med yougurt som jag sen fick äta i bilen.

Gick väldigt bra och smidigt att åka dit och med GPS var det ju inga problems att hitta heller (förutom en missad högersväng som fick den lite ur balans, men efter att 10 gånger frenetiskt be oss genast göra en u-sväng på Essingeleden, var den åter på banan med ny kurs). Utbildningen, som hölls av Synmed (företaget vi köper utrustning och maskiner av) började 8.30 och det var ca 55 urologen, uroterapeuter och biomedicinska analytiker där. Det är alltid kul att träffa folk som jobbar med samma sak eftersom vi är ganska få landet över och gör så otroligt olika vad gäller just Urodynamiken (just eftersom det inte finns så mycket vedertagna riktlinjer).

Stället (Lustigkulla) och maten va suvve, men själva kursen va tyvärr sådär. Vi hade ju alla hoppats få lära oss lite nytt av proffsen, men istället blev det yrsel kring kurvor och metoder och inget som man riktigt kommer komma ihåg eller ha användning för. 16.00 var det över och vi styrde sta mot ett regnigt Örebro.

Nu är fröken Svärd helt slut i rutan. Känns att jag inte är helt i toppform. Trots trötthet är jag bra mycket bättre idag. Hostar lite och får lite svettattacker, men inte värre än så. Skönt.

I morrn bitti ska jag ge mig ut på en lite raskare promenad och se vilka negativa effekter denna tur av sjuka gjort. Så jäkla trist att alltid behöva börja om när man är inne i en topp-period. Sen bär det av mot Eskilstuna och mormodern... men det är imon det. Nu ska jag fredags-relaxa.

2 comments:

Camilla said...

Halsa Eskilstuna!

Hannastacia said...

I will :D