Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Trögstartad hjärnmuskel?

Tuesday, August 11, 2009

Trögstartad hjärnmuskel?

Nästan pinsamt att säga, men trots att jag sett fram emot säsongspremiären av CSI NY igår somna jag efter halva. Helt kaputt. Vakna i morse och det kändes knappt som jag sovit alls. Och bara en arbetsdag är ännu avklarad. På samma sätt som jag aldrig haft sån längtan till semestern som jag hade i år, har jag en ovanligt stor motvilja till jobbet. Det känns lite konstigt, för som jag sagt förut, gillar jag ju faktiskt mitt jobb egentligen.... men inte nu... inte alls. Jag är bara så fruktansvärt omotiverad och känner att jag i princip skulle gö vad som helst bara jag slapp gå dit.

Enligt Dan Katz är hjärnan lite trögstartad efter semestern och behöver träning som en muskel. Vi får la hoppas det, men i mitt fall känns det mer som om jag inte alls haft tillräckligt med återhämtningstid och vi vet ju alla att muskler behöver återhämta sig för att växa. Jag inser ju nu att tre veckors semester var alldeles för lite och hoppas jag kommer ihåg det om jag nånsin får för mig att ta så lite igen.

Bara att ta ett djupt andetag och hoppas resten av veckan är snällare mot min otränade hjärna än vad gårdagen var.

4 comments:

Christian said...

klipp fem veckor nästa år!det ska jag göra. och 3 veckor vid jul tror jag. arbete gör ingen lycklig serrö.

Hannastacia said...

Ja, nästa år blir det MINST 5 veckor! och mycket xbox och komedier :D

Christian said...

jaså, ingen fruktsallad åt madame??

Hannastacia said...

of kås :D massvis med vaniljglarre