Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Blå gröt till frukost

Sunday, August 30, 2009

Blå gröt till frukost

Efter gårdagens överkonsumtion av godsaker, vilket känns i krånglande mage idag, går söndagen i nyttighets-tecken. Efter 70 minuter stepper blev det frukost på blåbärsgröt. Det råder ju nån slags allmän blåbärshysteri i landet just nu och så fort nån nämner order blåbär, flikar någon i hur fullt med antioxidanter de är. Nyttigt javisst, men jag vetikatten om blåbär är så fantastiskt gott. Jag avgudar yougurt med blåbär och mitt blåbär-rooiboste är underbart, men naturellt... nja. Hur som helst har jag en halvliter av de blåa bären i min frys, så jag slängde i en näve i gröten. Kände ingen som helst skillnad i smak så jag fick ändå toppa med lite kanel och jordgubbssylt, men det vart en jäkla häftig färg på'n i alla fall.

Till lunch ska jag bli bjuden av mor på fisk i äggsås. Det minns jag inte när jag åt sist, men antagligen var det så länge sen som när jag gick i skolan. Ska bli väldigt gott.

Vad jag ska hitta på till kvällen för nyttigt vet jag inte än, men jag ska nog komma på nåt smarrig.

2 comments:

Ävan said...

Att läsa din status på Facebook, är som att se en trailer för den kommande blogginläggsläsningen :D

I like!

Hannastacia said...

Hahah, ja nåt i den stilen.