Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Krankschreiben

Monday, August 24, 2009

Krankschreiben

Jaha, hemma... sjukskriven. F---n! Jag trodde ett tag jag skulle klara mig igenom dagen, men icke. Yr i bollen, varm som en kamin och svälja är nästan en omöjlighet. Så nu sitter jag här och funderar på hur sjutton jag ska bete mig för att bli av mä't snabbare än snabbast, för att va sjuk och ligga hemma har jag verkligen inte lust med. Åkte förbi affären på vägen hem och köpte en massa frukt. Frågan är bara hur jag ska få i mig den när det skär i halsen av att bara svälja saliv. Får nog bli mosad bänäääna.

Jag inser ju att jag är ganska utsatt i mitt arbete för att dra på mig infektioner som folk bär omkring på. Så mycket folk som man träffar dagarna i ända. Tycker dock man borde bli lite immun... som typ dagispersonal, men så tycks det ju inte vara i mitt fall. De senaste 3 åren har varit överjävliga när det kommer till sjuka för mig. Det går bara runt runt runt och det känns som jag är med sjuk än frisk överlag. Träning, försök att äta bra och nyttig mat och intag av multisuperdupervitaminer verkar inte hjälpa heller. Jag står fast vid att jag tror det är magen som är boven i dramat. Varje förkylningsepisod tycks nämligen föregås av att magen ballar ur. Så sent som i lördags eftermiddag börja den triskas och vips ett dygn efteråt får jag ont i halsen. Visst kan det vara så att det är tvärtom... att magen påverkas av att det är en infektion på g, men magen är en ont tingest och därför lägger vi skulden på den!

Jaha, jag tar väl och vinklar öronen neråt i slokläge och traskar ut i köket och mosar mig min banan... ser verkligen lockande ut på bilden... nja.

4 comments:

Eva said...

Usch stackare, hade precis samma för två veckor sen ju. Käkade piller och drack Cocilliana för att bedöva halsen lite så man åtminstone kunde äta utan att avlida. Krysa på dig gumman!

Hannastacia said...

Piller tycks inte hjälpa. Har i alla fall NyQuil denna gång (tack mamma), men eftersom jag inte har nån lust att knoppa in riktigt ännu väntar jag lite med dom.

CiBag said...

Krya på dig, Hanna!

Hannastacia said...

Thanx :(