Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWHv6xHB Read More http://www.kevinandamanda.com/whatsnew/tutorials/how-to-use-a-cute-font-for-your-blogger-post-titles.html#ixzz1AWAOpX85 The Hell of Hannastacia: Sunday News Recap

Sunday, May 15, 2011

Sunday News Recap

Omval
Efter missarna vid det riktiga valet går idag omvalet av stapeln i Göteborg och igår hölls de sista vädjan av partiledarna för att fiska röster. Nu kommer det sig som så att det tydligen är nån tävling om vem som drar mest åhörare och det slaget vann Jimmie Åkesson. Det var väl ingen skräll precis. Att flest lyssnade på honom innebär såklart inte att han har mest stöd utan att han är den mest kontroversiella. Folk är nyfikna varelser och här kan de mest häpnadsväckande orden yttras. Dessutom är det ju lite spännande med poliser . Ju fler poliser desto större chans att nåt väntas hända eller hur?

Usama bin wankin
Usama bin Ladin var inte bara terroristledare... han var människa också. De amerikanska elitsoldaterna som stormade bin Ladins näste snubblade över stora mängder porr på de hårddiskar, dvd-skivor, datorminnen och fem datorer som beslagtogs vid räden i Abbottabad. Amerikanerna tar såklart tillfället i akt och passar på att håna den döde terroristen och tidningar som New York Post pryder sin första sida med upptäckten. Men seriöst... vad ska en terrorist in hiding hitta på. Kan tänka mig att det inte fanns så mycket att göra där nere i grottorna och vad kan då hålla en mer sysselsatt än some good ol' wankin?

Blyga lilla Babs
Jag har aldrig förstått det där med kändisar som går ut med att de har så dåligt självförtroende. Lill-Babs är den senaste i skaran som säger sig ha det och vara blyg. För mig går det inte ihop. Varför sysslar hon då med det hon gör? Så dåligt kan det väl ändå inte vara? Om jag inte hade förtroende för att jag skulle klara någonting och dessutom tyckte det var jobbigt för att jag var blyg skulle jag då absolut inte plåga mig själv och göra det. Jag tor faktiskt inte alls att Lill-Babs tycker så lite om sig själv. Jag tror hon stormtrivs i rampljuset.

Tilde supergravid på nolltid
För drygt en månad sen gick Tilde med på ryktena om att hon var gravid igen och därmed väntar sitt fjärde barn. Jag tycker inte man sett det i tv-rutan, men nu vips är hon supergravid och ser ut som om hon ska föda vilken sekund som helst. Jag vet inte om hon växt så mycket på nån vecka eller om det är TV4s stylist som misslyckats kopiöst, men hon ser helt enorm ut.

Saade 
Måste väl säga något om Eurovision också. Saade kom trea. Well done kid! Men attityden? Lyssna på honom i intervjun i klippet. Saade har gått från den lilla söta till den kaxiga världseliten enligt honom själv. Sen tycker jag det är fruktansvärt löjligt av Sverige att fira segern också. Är det landet eller låten som vinner? Jag kan nog tycka att det är lite fel att svenskar aktiva i Sverige ska skriva en låt till ett annat land... för vem har egentligen vunnit då?


Image and video hosting by TinyPic

No comments: